Projektoktatás és akciókutatás

Megtekintés/ Megnyitás
Metaadat
Teljes megjelenítés
Link a dokumentumra való hivatkozáshoz:
Gyűjtemény
- Könyvrészletek [182]
Absztrakt
Az utóbbi évtizedek pedagógiai megújulásában kiemelt szerepet játszik a projektoktatás és az akciókutatás. Tanulmányunk azt mutatja be, hogy miként dinamizálható a projekt az akciókutatás szemléletével és módszerével, illetve miként tekinthető az akciókutatás és annak elemei komplex projektnek. A résztvevői akciókutatás (rak) lényegét tekintve: fejlesztési céllal történő komplex beavatkozás a gyakorlatba, illetve az elvégzett tevékenységre irányuló reflexió. Arra az alapgondolatra épül, hogy a társadalmi tevékenység (action) és társadalmi tudás létrehozása, bővítése (research) egymásra vonatkoztatható, mégpedig oly módon, hogy a vizsgálatot végző, a kutatási kérdéseket megfogalmazó, elemző, következtető csoport egybeesik – legalább is nem különül el – a vizsgált társadalmi közösségtől (participatory).
- Cím és alcím
- Projektoktatás és akciókutatás
- A könyvrészlet száma
- 10
- Szerző
- Gáspár, Tamás
- Megjelenés ideje
- 2017
- Hozzáférés szintje
- Open access
- Konferencia címe
- Hazai és külföldi modellek a projektoktatásban
- Konferencia ideje
- 2017.05.23.
- Nyelv
- hu
- Terjedelem
- 15
- Tárgyszó
- projektoktatás, akciókutatás, részvételi módszerek
- Változat
- Kiadói változat
- A cikket/könyvrészletet tartalmazó dokumentum címe
- Hazai és külföldi modellek a projektoktatásban-nemzetközi konferencia
- A forrás folyóirat éve
- 2017
- Műfaj
- Konferenciaközlemény
- Tudományterület
- Bölcsészettudományok - neveléstudományok
- Egyetem
- Óbudai Egyetem
- Kar
- Rejtő Sándor Könnyűipari és Környezetmérnöki Kar