Az utóbbi évtizedek pedagógiai megújulásában kiemelt szerepet játszik a projektoktatás és az akciókutatás. Tanulmányunk azt mutatja be, hogy miként dinamizálható a projekt az akciókutatás szemléletével és módszerével, illetve miként tekinthető az akciókutatás és annak elemei komplex projektnek. A résztvevői akciókutatás (rak) lényegét tekintve: fejlesztési céllal történő komplex beavatkozás a gyakorlatba, illetve az elvégzett tevékenységre irányuló reflexió. Arra az alapgondolatra épül, hogy a társadalmi tevékenység (action) és társadalmi tudás létrehozása, bővítése (research) egymásra vonatkoztatható, mégpedig oly módon, hogy a vizsgálatot végző, a kutatási kérdéseket megfogalmazó, elemző, következtető csoport egybeesik – legalább is nem különül el – a vizsgált társadalmi közösségtől (participatory).
hu_HU
dc.description.abstract
hu_HU
dc.format
Pdf
hu_HU
hu
hu_HU
Projektoktatás és akciókutatás
hu_HU
Open access
hu_HU
Óbudai Egyetem
hu_HU
2017.05.23.
hu_HU
Budapest
hu_HU
Rejtő Sándor Könnyűipari és Környezetmérnöki Kar
hu_HU
Óbudai Egyetem
hu_HU
Bölcsészettudományok - neveléstudományok
hu_HU
projektoktatás
hu_HU
akciókutatás
hu_HU
részvételi módszerek
hu_HU
Konferenciaközlemény
hu_HU
Hazai és külföldi modellek a projektoktatásban-nemzetközi konferencia