Óbudai Egyetem Digitális Archívum
    • magyar
    • English
  • magyar 
    • magyar
    • English
  • Bejelentkezés
Megtekintés 
  •   DSpace kezdőoldal
  • 0. Dokumentumbeadás
  • Könyvrészletek
  • Megtekintés
  •   DSpace kezdőoldal
  • 0. Dokumentumbeadás
  • Könyvrészletek
  • Megtekintés
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

PROJEKTOKTATÁS ÉS AKCIÓKUTATÁS

Thumbnail
Megtekintés/Megnyitás
978-963-449-024-1 _ 10.pdf (700.9KB)
Metaadat
Teljes megjelenítés
Link a dokumentumra való hivatkozáshoz:
http://hdl.handle.net/20.500.14044/30752
Gyűjtemény
  • Könyvrészletek [182]
Absztrakt
Az utóbbi évtizedek pedagógiai megújulásában kiemelt szerepet játszik a projektoktatás és az akciókutatás. Tanulmányunk azt mutatja be, hogy miként dinamizálható a projekt az akciókutatás szemléletével és módszerével, illetve miként tekinthető az akciókutatás és annak elemei komplex projektnek. A résztvevői akciókutatás (rak) lényegét tekintve: fejlesztési céllal történő komplex beavatkozás a gyakorlatba, illetve az elvégzett tevékenységre irányuló reflexió. Arra az alapgondolatra épül, hogy a társadalmi tevékenység (action) és társadalmi tudás létrehozása, bővítése (research) egymásra vonatkoztatható, mégpedig oly módon, hogy a vizsgálatot végző, a kutatási kérdéseket megfogalmazó, elemző, következtető csoport egybeesik – legalább is nem különül el – a vizsgált társadalmi közösségtől (participatory).
 
Az utóbbi évtizedek pedagógiai megújulásában kiemelt szerepet játszik a projektoktatás és az akciókutatás. Tanulmányunk azt mutatja be, hogy miként dinamizálható a projekt az akciókutatás szemléletével és módszerével, illetve miként tekinthető az akciókutatás és annak elemei komplex projektnek. A résztvevői akciókutatás (rak) lényegét tekintve: fejlesztési céllal történő komplex beavatkozás a gyakorlatba, illetve az elvégzett tevékenységre irányuló reflexió. Arra az alapgondolatra épül, hogy a társadalmi tevékenység (action) és társadalmi tudás létrehozása, bővítése (research) egymásra vonatkoztatható, mégpedig oly módon, hogy a vizsgálatot végző, a kutatási kérdéseket megfogalmazó, elemző, következtető csoport egybeesik – legalább is nem különül el – a vizsgált társadalmi közösségtől (participatory).
 
Cím és alcím
PROJEKTOKTATÁS ÉS AKCIÓKUTATÁS
A könyvrészlet száma
10
Szerző
Gáspár, Tamás
Megjelenés ideje
2017
Hozzáférés szintje
Open access
Konferencia címe
HAZAI ÉS KÜLFÖLDI MODELLEK A PROJEKTOKTATÁSBAN
Konferencia ideje
2017.05.23.
Nyelv
hu
Terjedelem
15
Tárgyszó
projektoktatás, akciókutatás, részvételi módszerek
Változat
Kiadói változat
A cikket/könyvrészletet tartalmazó dokumentum címe
HAZAI ÉS KÜLFÖLDI MODELLEK A PROJEKTOKTATÁSBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
A forrás folyóirat éve
2017
Műfaj
Konferenciaközlemény
Tudományterület
Bölcsészettudományok - neveléstudományok
Egyetem
Óbudai Egyetem
Kar
Rejtő Sándor Könnyűipari és Környezetmérnöki Kar

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV
 

 

Böngészés

A teljes DSpace-benKategóriák és gyűjteményekMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszóA gyűjteménybenMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszó

Személyes felhasználói fiók

BejelentkezésRegisztráció

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV