Óbudai Egyetem Digitális Archívum
    • magyar
    • English
  • magyar 
    • magyar
    • English
  • Bejelentkezés
Megtekintés 
  •   DSpace kezdőoldal
  • 8. Konferenciaközlemények
  • Konferenciaközlemények
  • Megtekintés
  •   DSpace kezdőoldal
  • 8. Konferenciaközlemények
  • Konferenciaközlemények
  • Megtekintés
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Loyalty Ladder: A Quantitative Exploration of Satisfaction and Commitment in Building Brand Loyalty

Thumbnail
Megtekintés/Megnyitás
MEB2024_14.pdf (589.8KB)
Metaadat
Teljes megjelenítés
Link a dokumentumra való hivatkozáshoz:
http://hdl.handle.net/20.500.14044/25977
Gyűjtemény
  • Konferenciaközlemények [686]
Absztrakt
Understanding the factors influencing customer loyalty is crucial for businesses to thrive in today's competitive landscape. This study investigates the impact of brand personality and satisfaction on customer commitment and loyalty. Highlighting the crucial role of customers, the research emphasizes the importance of quality products, service, and brand policies in fostering positive brand perception. While existing research suggests a link between a strong brand and customer loyalty, this study examines the specific influence of brand personality and satisfaction on commitment, acting as a mediator between these factors and loyalty. Through a quantitative study, the research explores the relationships between brand satisfaction, personality, relationship commitment, and loyalty. The findings reveal a moderate positive association between brand satisfaction and loyalty, signifying that satisfied customers are more likely to be loyal. However, brand personality did not exhibit a significant relationship with either satisfaction or commitment. These findings suggest that building strong customer relationships through satisfaction is a key driver of loyalty, while brand personality may require further investigation to understand its specific role in this context.
Cím és alcím
The Loyalty Ladder: A Quantitative Exploration of Satisfaction and Commitment in Building Brand Loyalty
Szerző
Tick, Andrea
Zaffar, Shan
Alsaif, Mohammed
Sleman, Ali
Megjelenés ideje
2024
Hozzáférés szintje
Open access
Konferencia címe
MEB — 22nd International Conference on Management, Enterprise, Benchmarking. Proceedings I. (MEB 2024)
Konferencia ideje
2024
Nyelv
en
Terjedelem
18 p.
Tárgyszó
Brand personality, Brand satisfaction, Brand relationship commitment, Brand loyalty
Változat
Kiadói változat
A cikket/könyvrészletet tartalmazó dokumentum címe
MEB — 22nd International Conference on Management, Enterprise, Benchmarking. Proceedings I. (MEB 2024) (
A forrás folyóirat éve
2024
ISBN, e-ISBN
978-963-449-361-7
Műfaj
Konferenciaközlemény
Tudományterület
Műszaki tudományok - multidiszciplináris műszaki tudományok
Egyetem
Óbudai Egyetem
Kar
Keleti Károly Gazdasági Kar

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV
 

 

Böngészés

A teljes DSpace-benKategóriák és gyűjteményekMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszóA gyűjteménybenMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszó

Személyes felhasználói fiók

BejelentkezésRegisztráció

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV