A projekt alapú oktatás napjainkban gyakran hangsúlyozott fogalom. Cikkünkben kísérletet teszünk arra, hogy meghatározzuk a projekt alapú oktatás főbb alapelveit, a környezet által támasztott elvárásokat, definiáljuk azokat a megoldásokat, amelyekkel meg lehet felelni a munkaerőpiac igényeinek. Kutatjuk a megvalósítás akadályait, feltárjuk a nehézségek fő forrásait és választ keresünk arra a kérdésre, hogy a mérnökképzés folyamatában a projekt alapú oktatást lehetőségnek vagy inkább kényszernek, esetleg elvárásnak vagy igénynek lehet -e tekinteni. Néhány megvalósított elképzelésen keresztül bemutatjuk azokat a szempontokat, amelyek alapján használható módszert lehet kialakítani a versenyképes mérnökképzés tekintetében.
hu_HU
A projekt alapú oktatás napjainkban gyakran hangsúlyozott fogalom. Cikkünkben kísérletet teszünk arra, hogy meghatározzuk a projekt alapú oktatás főbb alapelveit, a környezet által támasztott elvárásokat, definiáljuk azokat a megoldásokat, amelyekkel meg lehet felelni a munkaerőpiac igényeinek. Kutatjuk a megvalósítás akadályait, feltárjuk a nehézségek fő forrásait és választ keresünk arra a kérdésre, hogy a mérnökképzés folyamatában a projekt alapú oktatást lehetőségnek vagy inkább kényszernek, esetleg elvárásnak vagy igénynek lehet -e tekinteni. Néhány megvalósított elképzelésen keresztül bemutatjuk azokat a szempontokat, amelyek alapján használható módszert lehet kialakítani a versenyképes mérnökképzés tekintetében.
hu_HU
dc.format
Pdf
hu_HU
hu
hu_HU
PROJEKT ALAPÚ OKTATÁS – LEHETŐSÉG VAGY KÉNYSZER?
hu_HU
Open access
hu_HU
Óbudai Egyetem
hu_HU
2017.05.23.
hu_HU
Budapest
hu_HU
Rejtő Sándor Könnyűipari és Környezetmérnöki Kar
hu_HU
Óbudai Egyetem
hu_HU
Bölcsészettudományok - neveléstudományok
hu_HU
projekt alapú oktatás
hu_HU
felelőség
hu_HU
kényszer
hu_HU
mérnökképzés
hu_HU
Konferenciaközlemény
hu_HU
HAZAI ÉS KÜLFÖLDI MODELLEK A PROJEKTOKTATÁSBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA