Rövidített megjelenítés

Revák, Bernadett
Csiszárik-Kocsir, Ágnes
2024-09-26T10:00:35Z
2024-09-26T10:00:35Z
2024
2676-9042hu_HU
http://hdl.handle.net/20.500.14044/25877
Napjainkban az információbiztonság fontosságát egyre inkább hangsúlyozni kell az oktatásban. Az X, Y és Alfa generáció tagjai számára az infokommunikációs eszközök mindennapi használati tárgyakká váltak, ami elengedhetetlenné teszi, hogy az oktatási módszerek is ehhez igazodjanak és megújuljanak. Különösen fontos, hogy a diákok megtanulják a biztonságos adatés eszközhasználatot, amelyhez szükséges iránymutatásokat az oktatási folyamatba kell integrálni. Tanulmányunk célja, hogy megvizsgáljuk, hogyan használják a fiatalok az oktatási intézményekben a digitalizáció nyújtotta lehetőségeket, különös te- kintettel a mesterséges intelligencia alkalmazására és az ezzel kapcsolatos véleményekre és jövőképekre. Mindezt interkulturális szemüvegen keresztül értelmezzük, összehasonlítva a magyar és a török fiatalok interkulturális jellemzőit és a hozzáállásbeli eltéréseket a két országban végzett kérdőíves kutatás alapján.hu_HU
Today, the importance of information secu- rity in education is increasingly emphasised. For members of generations X, Y and Alpha, ICT tools have become everyday objects of use, making it essential that teaching methods adapt and innovate accordingly. In particular, it is important that students learn to use data and devices safely, and the necessary guidelines should be integrated into the educational process.T he aim of our study is to examine how young people use the opportunities offered by digitalisation in educational institutions, with a particular focus on the use of AI and the perceptions and visions of its use. This is interpreted through an intercultural lens, comparing the intercultural characteristics and attitudinal differences of Hungarian and Turkish youths based on a questionnaire survey conducted in the two countries.hu_HU
dc.formatPDFhu_HU
huhu_HU
A mesterséges intelligencia oktatásban való alkalmazásának biztonsági dimenziói interkulturális megközelítésbenhu_HU
Security dimensions of the use of artificial intelligence in Education from an intercultural approachhu_HU
Open accesshu_HU
Óbudai Egyetemhu_HU
Budapesthu_HU
Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Karhu_HU
Óbudai Egyetemhu_HU
Társadalomtudományok - multidiszciplináris társadalomtudományokhu_HU
biztonsághu_HU
biztonság kultúrahu_HU
biztonságtudatossághu_HU
kritikus információs infrastruktúrahu_HU
mesterséges intelligenciahu_HU
oktatáshu_HU
digitalizációhu_HU
securityhu_HU
security culturehu_HU
security awarenesshu_HU
critical information infrastructurehu_HU
artificial intelligencehu_HU
educationhu_HU
digitalisationhu_HU
Tudományos cikkhu_HU
Biztonságtudományi Szemlehu_HU
local.tempfieldCollectionsHallgatói dolgozatokhu_HU
Kiadói változathu_HU
13 p.hu_HU
2024
3. sz.hu_HU
6. évf.hu_HU
2024hu_HU
Óbudai Egyetemhu_HU


A dokumentumhoz tartozó fájlok

Thumbnail

A dokumentum a következő gyűjtemény(ek)ben található meg

Rövidített megjelenítés