Óbudai Egyetem Digitális Archívum
    • magyar
    • English
  • English 
    • magyar
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • 5. Folyóiratcikkek
  • Biztonságtudományi Szemle
  • View Item
  •   DSpace Home
  • 5. Folyóiratcikkek
  • Biztonságtudományi Szemle
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A mesterséges intelligencia oktatásban való alkalmazásának biztonsági dimenziói interkulturális megközelítésben

Thumbnail
View/Open
biz.tudszem.202406_03_010.pdf (371.9Kb)
Metadata
Show full item record
URI
http://hdl.handle.net/20.500.14044/25877
Collections
  • Biztonságtudományi Szemle [290]
Abstract
Napjainkban az információbiztonság fontosságát egyre inkább hangsúlyozni kell az oktatásban. Az X, Y és Alfa generáció tagjai számára az infokommunikációs eszközök mindennapi használati tárgyakká váltak, ami elengedhetetlenné teszi, hogy az oktatási módszerek is ehhez igazodjanak és megújuljanak. Különösen fontos, hogy a diákok megtanulják a biztonságos adatés eszközhasználatot, amelyhez szükséges iránymutatásokat az oktatási folyamatba kell integrálni. Tanulmányunk célja, hogy megvizsgáljuk, hogyan használják a fiatalok az oktatási intézményekben a digitalizáció nyújtotta lehetőségeket, különös te- kintettel a mesterséges intelligencia alkalmazására és az ezzel kapcsolatos véleményekre és jövőképekre. Mindezt interkulturális szemüvegen keresztül értelmezzük, összehasonlítva a magyar és a török fiatalok interkulturális jellemzőit és a hozzáállásbeli eltéréseket a két országban végzett kérdőíves kutatás alapján.
 
Today, the importance of information secu- rity in education is increasingly emphasised. For members of generations X, Y and Alpha, ICT tools have become everyday objects of use, making it essential that teaching methods adapt and innovate accordingly. In particular, it is important that students learn to use data and devices safely, and the necessary guidelines should be integrated into the educational process.T he aim of our study is to examine how young people use the opportunities offered by digitalisation in educational institutions, with a particular focus on the use of AI and the perceptions and visions of its use. This is interpreted through an intercultural lens, comparing the intercultural characteristics and attitudinal differences of Hungarian and Turkish youths based on a questionnaire survey conducted in the two countries.
 
Title
A mesterséges intelligencia oktatásban való alkalmazásának biztonsági dimenziói interkulturális megközelítésben
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-title-alternative
Security dimensions of the use of artificial intelligence in Education from an intercultural approach
Author
Revák, Bernadett
Csiszárik-Kocsir, Ágnes
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-date-issued
2024
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights-access
Open access
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-identifier-issn
2676-9042
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-language
hu
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-format-page
13 p.
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-subject-oszkar
biztonság, biztonság kultúra, biztonságtudatosság, kritikus információs infrastruktúra, mesterséges intelligencia, oktatás, digitalizáció, security, security culture, security awareness, critical information infrastructure, artificial intelligence, education, digitalisation
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-description-version
Kiadói változat
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-other-containerTitle
Biztonságtudományi Szemle
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-other-containerPeriodicalYear
2024
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-other-containerPeriodicalVolume
6. évf.
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-other-containerPeriodicalNumber
3. sz.
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type-type
Tudományos cikk
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-subject-area
Társadalomtudományok - multidiszciplináris társadalomtudományok
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publisher-university
Óbudai Egyetem
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publisher-faculty
Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV