A mesterséges intelligencia oktatásban való alkalmazásának biztonsági dimenziói interkulturális megközelítésben
Megtekintés/ Megnyitás
Metaadat
Teljes megjelenítés
Link a dokumentumra való hivatkozáshoz:
Gyűjtemény
Absztrakt
Napjainkban az információbiztonság fontosságát egyre inkább hangsúlyozni kell az oktatásban. Az X, Y és Alfa generáció tagjai számára az infokommunikációs eszközök mindennapi használati tárgyakká váltak, ami elengedhetetlenné teszi, hogy az
oktatási módszerek is ehhez igazodjanak és
megújuljanak. Különösen fontos, hogy a
diákok megtanulják a biztonságos adatés
eszközhasználatot, amelyhez szükséges
iránymutatásokat az oktatási folyamatba
kell integrálni. Tanulmányunk célja, hogy
megvizsgáljuk, hogyan használják a fiatalok az oktatási intézményekben a digitalizáció nyújtotta lehetőségeket, különös te-
kintettel a mesterséges intelligencia alkalmazására és az ezzel kapcsolatos véleményekre és jövőképekre. Mindezt interkulturális szemüvegen keresztül értelmezzük,
összehasonlítva a magyar és a török fiatalok interkulturális jellemzőit és a hozzáállásbeli eltéréseket a két országban végzett
kérdőíves kutatás alapján. Today, the importance of information secu-
rity in education is increasingly emphasised. For members of generations X, Y
and Alpha, ICT tools have become everyday objects of use, making it essential that
teaching methods adapt and innovate accordingly. In particular, it is important that
students learn to use data and devices safely, and the necessary guidelines should
be integrated into the educational process.T he aim of our study is to examine how young people use the opportunities offered by
digitalisation in educational institutions,
with a particular focus on the use of AI and
the perceptions and visions of its use. This
is interpreted through an intercultural lens,
comparing the intercultural characteristics
and attitudinal differences of Hungarian
and Turkish youths based on a questionnaire survey conducted in the two countries.
- Cím és alcím
- A mesterséges intelligencia oktatásban való alkalmazásának biztonsági dimenziói interkulturális megközelítésben
- Cím és alcím más nyelven
- Security dimensions of the use of artificial intelligence in Education from an intercultural approach
- Szerző
- Revák, Bernadett
- Csiszárik-Kocsir, Ágnes
- Megjelenés ideje
- 2024
- Hozzáférés szintje
- Open access
- ISSN, e-ISSN
- 2676-9042
- Nyelv
- hu
- Terjedelem
- 13 p.
- Tárgyszó
- biztonság, biztonság kultúra, biztonságtudatosság, kritikus információs infrastruktúra, mesterséges intelligencia, oktatás, digitalizáció, security, security culture, security awareness, critical information infrastructure, artificial intelligence, education, digitalisation
- Változat
- Kiadói változat
- A cikket/könyvrészletet tartalmazó dokumentum címe
- Biztonságtudományi Szemle
- A forrás folyóirat éve
- 2024
- A forrás folyóirat évfolyama
- 6. évf.
- A forrás folyóirat száma
- 3. sz.
- Műfaj
- Tudományos cikk
- Tudományterület
- Társadalomtudományok - multidiszciplináris társadalomtudományok
- Egyetem
- Óbudai Egyetem
- Kar
- Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar