Óbudai Egyetem Digitális Archívum
    • magyar
    • English
  • magyar 
    • magyar
    • English
  • Bejelentkezés
Megtekintés 
  •   DSpace kezdőoldal
  • 5. Folyóiratcikkek
  • Biztonságtudományi Szemle
  • Megtekintés
  •   DSpace kezdőoldal
  • 5. Folyóiratcikkek
  • Biztonságtudományi Szemle
  • Megtekintés
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A mesterséges intelligencia oktatásban való alkalmazásának biztonsági dimenziói interkulturális megközelítésben

Thumbnail
Megtekintés/Megnyitás
biz.tudszem.202406_03_010.pdf (371.9KB)
Metaadat
Teljes megjelenítés
Link a dokumentumra való hivatkozáshoz:
http://hdl.handle.net/20.500.14044/25877
Gyűjtemény
  • Biztonságtudományi Szemle [290]
Absztrakt
Napjainkban az információbiztonság fontosságát egyre inkább hangsúlyozni kell az oktatásban. Az X, Y és Alfa generáció tagjai számára az infokommunikációs eszközök mindennapi használati tárgyakká váltak, ami elengedhetetlenné teszi, hogy az oktatási módszerek is ehhez igazodjanak és megújuljanak. Különösen fontos, hogy a diákok megtanulják a biztonságos adatés eszközhasználatot, amelyhez szükséges iránymutatásokat az oktatási folyamatba kell integrálni. Tanulmányunk célja, hogy megvizsgáljuk, hogyan használják a fiatalok az oktatási intézményekben a digitalizáció nyújtotta lehetőségeket, különös te- kintettel a mesterséges intelligencia alkalmazására és az ezzel kapcsolatos véleményekre és jövőképekre. Mindezt interkulturális szemüvegen keresztül értelmezzük, összehasonlítva a magyar és a török fiatalok interkulturális jellemzőit és a hozzáállásbeli eltéréseket a két országban végzett kérdőíves kutatás alapján.
 
Today, the importance of information secu- rity in education is increasingly emphasised. For members of generations X, Y and Alpha, ICT tools have become everyday objects of use, making it essential that teaching methods adapt and innovate accordingly. In particular, it is important that students learn to use data and devices safely, and the necessary guidelines should be integrated into the educational process.T he aim of our study is to examine how young people use the opportunities offered by digitalisation in educational institutions, with a particular focus on the use of AI and the perceptions and visions of its use. This is interpreted through an intercultural lens, comparing the intercultural characteristics and attitudinal differences of Hungarian and Turkish youths based on a questionnaire survey conducted in the two countries.
 
Cím és alcím
A mesterséges intelligencia oktatásban való alkalmazásának biztonsági dimenziói interkulturális megközelítésben
Cím és alcím más nyelven
Security dimensions of the use of artificial intelligence in Education from an intercultural approach
Szerző
Revák, Bernadett
Csiszárik-Kocsir, Ágnes
Megjelenés ideje
2024
Hozzáférés szintje
Open access
ISSN, e-ISSN
2676-9042
Nyelv
hu
Terjedelem
13 p.
Tárgyszó
biztonság, biztonság kultúra, biztonságtudatosság, kritikus információs infrastruktúra, mesterséges intelligencia, oktatás, digitalizáció, security, security culture, security awareness, critical information infrastructure, artificial intelligence, education, digitalisation
Változat
Kiadói változat
A cikket/könyvrészletet tartalmazó dokumentum címe
Biztonságtudományi Szemle
A forrás folyóirat éve
2024
A forrás folyóirat évfolyama
6. évf.
A forrás folyóirat száma
3. sz.
Műfaj
Tudományos cikk
Tudományterület
Társadalomtudományok - multidiszciplináris társadalomtudományok
Egyetem
Óbudai Egyetem
Kar
Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV
 

 

Böngészés

A teljes DSpace-benKategóriák és gyűjteményekMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszóA gyűjteménybenMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszó

Személyes felhasználói fiók

BejelentkezésRegisztráció

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV