Óbudai Egyetem Digitális Archívum
    • magyar
    • English
  • magyar 
    • magyar
    • English
  • Bejelentkezés
Megtekintés 
  •   DSpace kezdőoldal
  • 5. Folyóiratcikkek
  • Acta Polytechnica Hungarica
  • Megtekintés
  •   DSpace kezdőoldal
  • 5. Folyóiratcikkek
  • Acta Polytechnica Hungarica
  • Megtekintés
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Models for Perceived Importance and Satisfaction of Outsourcing Factors: Evidence from Slovakia

Thumbnail
Megtekintés/Megnyitás
Dano_Drabik_Rehak_Vernerova_Cvirik_151.pdf (363.3KB)
Metaadat
Teljes megjelenítés
Link a dokumentumra való hivatkozáshoz:
http://hdl.handle.net/20.500.14044/32339
Gyűjtemény
  • Acta Polytechnica Hungarica [175]
Absztrakt
Outsourcing of logistics activities brings companies a number of benefits, in the form of increasing the quality of logistics processes, reducing costs or reducing risk throughout the supply chain. Although a number of studies have examined outsourcing in various sectors of the economy, so far no study has constructed models based on the interrelationships between importance and satisfaction with the logistics activities of companies provided by an external partner The main objective of this paper is to develop simple models that will be adequate to measure the importance of and satisfaction with outsourced logistics activities in selected areas. The reliability of the research tools was verified using a reliability estimation coefficients. We also use several mathematical- statistical methods, in the field of descriptive and inductive statistics. The results point to reliable partial-models. It can also be concluded that there are significant correlations between the importance and satisfaction of individual factors in the models.
Cím és alcím
Models for Perceived Importance and Satisfaction of Outsourcing Factors: Evidence from Slovakia
Szerző
Daňo, Ferdinand
Drábik, Peter
Rehák, Róbert
Vernerová, Dominika
Čvirik, Marián
Megjelenés ideje
2024
Hozzáférés szintje
Open access
ISSN, e-ISSN
1785-8860
Nyelv
en
Terjedelem
16 p.
Tárgyszó
customer service, distribution, logistics, logistics centers, outsourcing
Változat
Kiadói változat
Egyéb azonosítók
DOI: 10.12700/APH.21.11.2024.11.6
A cikket/könyvrészletet tartalmazó dokumentum címe
Acta Polytechnica Hungarica
A forrás folyóirat éve
2024
A forrás folyóirat évfolyama
21. évf.
A forrás folyóirat száma
11. sz.
Műfaj
Tudományos cikk
Tudományterület
Társadalomtudományok - gazdálkodás- és szervezéstudományok
Egyetem
Óbudai Egyetem

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV
 

 

Böngészés

A teljes DSpace-benKategóriák és gyűjteményekMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszóA gyűjteménybenMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszó

Személyes felhasználói fiók

BejelentkezésRegisztráció

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV