Óbudai Egyetem Digitális Archívum
    • magyar
    • English
  • magyar 
    • magyar
    • English
  • Bejelentkezés
Megtekintés 
  •   DSpace kezdőoldal
  • 5. Folyóiratcikkek
  • Acta Polytechnica Hungarica
  • Megtekintés
  •   DSpace kezdőoldal
  • 5. Folyóiratcikkek
  • Acta Polytechnica Hungarica
  • Megtekintés
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Game-Creative Learning in Programming Courses Over 15 Years

Thumbnail
Megtekintés/Megnyitás
Pietrikova_Adam_Balaz_153.pdf (716.5KB)
Metaadat
Teljes megjelenítés
Link a dokumentumra való hivatkozáshoz:
http://hdl.handle.net/20.500.14044/32232
Gyűjtemény
  • Acta Polytechnica Hungarica [175]
Absztrakt
This article highlights the impact of game creation on an introductory programming course (CS0, CS1) combined with problem-based learning. It introduces and defines the Game-Creative Learning (GCL) approach, which gradually transforms traditional 'learning from scratch' methods into an innovative framework where students develop their own computer games while learning a new programming language. Over 15 years, this approach has engaged over 10,000 students – novice programmers, addressing educational challenges and leading to higher course quality, increased motivation, and better student engagement. Beginning with simple tasks like playing with Karel the Robot, students' progress to creating their robots and ultimately developing 2D games. Throughout the course, scores and levels of engagement are assessed and tracked in a competitive environment. This approach aligns with Bloom's taxonomy by guiding students progressively through its cognitive levels.
Cím és alcím
Game-Creative Learning in Programming Courses Over 15 Years
Szerző
Pietriková, Emília
Ádám, Norbert
Baláž, Anton
Megjelenés ideje
2025
Hozzáférés szintje
Open access
ISSN, e-ISSN
1785-8860
Nyelv
en
Terjedelem
19 p.
Tárgyszó
game-creative learning, computer science education, programming education, bloom's taxonomy, courseware, higher education, problem-based learning, novice programmers, karel the robot
Változat
Kiadói változat
Egyéb azonosítók
DOI: 10.12700/APH.22.1.2025.1.7
A cikket/könyvrészletet tartalmazó dokumentum címe
Acta Polytechnica Hungarica
A forrás folyóirat éve
2025
A forrás folyóirat évfolyama
22. évf.
A forrás folyóirat száma
1. sz.
Műfaj
Rövid közlemény
Tudományterület
Műszaki tudományok - multidiszciplináris műszaki tudományok
Egyetem
Óbudai Egyetem

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV
 

 

Böngészés

A teljes DSpace-benKategóriák és gyűjteményekMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszóA gyűjteménybenMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszó

Személyes felhasználói fiók

BejelentkezésRegisztráció

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV