Game-Creative Learning in Programming Courses Over 15 Years

Megtekintés/ Megnyitás
Metaadat
Teljes megjelenítés
Link a dokumentumra való hivatkozáshoz:
Gyűjtemény
Absztrakt
This article highlights the impact of game creation on an introductory
programming course (CS0, CS1) combined with problem-based learning. It introduces and
defines the Game-Creative Learning (GCL) approach, which gradually transforms
traditional 'learning from scratch' methods into an innovative framework where students
develop their own computer games while learning a new programming language. Over 15
years, this approach has engaged over 10,000 students – novice programmers, addressing
educational challenges and leading to higher course quality, increased motivation, and
better student engagement. Beginning with simple tasks like playing with Karel the Robot,
students' progress to creating their robots and ultimately developing 2D games.
Throughout the course, scores and levels of engagement are assessed and tracked in a
competitive environment. This approach aligns with Bloom's taxonomy by guiding students
progressively through its cognitive levels.
- Cím és alcím
- Game-Creative Learning in Programming Courses Over 15 Years
- Szerző
- Pietriková, Emília
- Ádám, Norbert
- Baláž, Anton
- Megjelenés ideje
- 2025
- Hozzáférés szintje
- Open access
- ISSN, e-ISSN
- 1785-8860
- Nyelv
- en
- Terjedelem
- 19 p.
- Tárgyszó
- game-creative learning, computer science education, programming education, bloom's taxonomy, courseware, higher education, problem-based learning, novice programmers, karel the robot
- Változat
- Kiadói változat
- Egyéb azonosítók
- DOI: 10.12700/APH.22.1.2025.1.7
- A cikket/könyvrészletet tartalmazó dokumentum címe
- Acta Polytechnica Hungarica
- A forrás folyóirat éve
- 2025
- A forrás folyóirat évfolyama
- 22. évf.
- A forrás folyóirat száma
- 1. sz.
- Műfaj
- Rövid közlemény
- Tudományterület
- Műszaki tudományok - multidiszciplináris műszaki tudományok
- Egyetem
- Óbudai Egyetem