Óbudai Egyetem Digitális Archívum
    • magyar
    • English
  • magyar 
    • magyar
    • English
  • Bejelentkezés
Megtekintés 
  •   DSpace kezdőoldal
  • 8. Konferenciaközlemények
  • Konferenciaközlemények
  • Megtekintés
  •   DSpace kezdőoldal
  • 8. Konferenciaközlemények
  • Konferenciaközlemények
  • Megtekintés
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Navigating Finance: Exploring Student Financial Literacy and Decision-Making in 2023

Thumbnail
Megtekintés/Megnyitás
MEB2024_13.pdf (748.7KB)
Metaadat
Teljes megjelenítés
Link a dokumentumra való hivatkozáshoz:
http://hdl.handle.net/20.500.14044/25974
Gyűjtemény
  • Konferenciaközlemények [686]
Absztrakt
Financial literacy has emerged as a critical skill for students in the modern world. This study investigates the financial knowledge, behavior, and attitudes of students across various countries in 2023. The research employs a quantitative approach to analyze students' financial awareness, attitudes, and knowledge regardless of the source of their financial resources. Additionally, demographic information like social status and academic achievements is considered. The findings reveal a positive association between financial literacy and active financial behavior and decision-making. Students who acknowledge their 170 limitations in financial knowledge (e.g. lack of confidence in managing their finances) demonstrate a willingness to seek guidance from financial advisors or pursue financial education opportunities. Furthermore, students with access to financial assistance exhibit higher levels of financial literacy, as evidenced by their proclivity towards saving, emergency fund creation, and retirement planning. This study highlights the need to address identified weaknesses in students' financial literacy. The results underscore the significance of both general financial literacy and personal financial education, particularly in higher education settings. Ultimately, the research emphasizes the importance of implementing initiatives to enhance financial literacy education for students globally.
Cím és alcím
Navigating Finance: Exploring Student Financial Literacy and Decision-Making in 2023
Szerző
Gelrot, Nikita
Shamieva, Aigerim
Osuna, Elizabeth Sánchez
Abdallah, Robin
Tick, Andrea
Megjelenés ideje
2024
Hozzáférés szintje
Open access
Konferencia címe
MEB — 22nd International Conference on Management, Enterprise, Benchmarking. Proceedings I. (MEB 2024)
Konferencia ideje
2024
Nyelv
en
Terjedelem
24 p.
Tárgyszó
Financial literacy,, Finance, Financial Awareness, Financial education
Változat
Kiadói változat
A cikket/könyvrészletet tartalmazó dokumentum címe
MEB — 22nd International Conference on Management, Enterprise, Benchmarking. Proceedings I. (MEB 2024) (
A forrás folyóirat éve
2024
ISBN, e-ISBN
978-963-449-361-7
Műfaj
Konferenciaközlemény
Tudományterület
Műszaki tudományok - multidiszciplináris műszaki tudományok
Egyetem
Óbudai Egyetem
Kar
Keleti Károly Gazdasági Kar

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV
 

 

Böngészés

A teljes DSpace-benKategóriák és gyűjteményekMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszóA gyűjteménybenMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszó

Személyes felhasználói fiók

BejelentkezésRegisztráció

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV