Rövidített megjelenítés

Kertész, József
Kovács, Tünde Kovács
2024-09-26T09:25:54Z
2024-09-26T09:25:54Z
2024
2676-9042hu_HU
http://hdl.handle.net/20.500.14044/25871
Az egyik leggyakoribb ütközés a ráfutásos baleset, amely első sorban a zsúfolt belvárosi és bevezet ő szakaszokon történik. Ezek legtöbbször alacsony sebesség ű ütközések, viszont olyan személyi sérüléseket is okozhat a járm ű ben utazókban, hogy azok akár hosszútávú egészségkárosodáshoz is vezethetnek. Hatékonyabb ütközési energia abszorpcióval növelhetjük a járm űben utazók biztonságát. Jelen tanulmány egy olyan lökhárító rendszerekben és aláfutásgátló rendszerekben alkalmazható optimalizált többtagú crashbox (gyűrődőelem) konstrukcióját és alkalmazási lehet őségét mutatja be. A konstrukció abszorber töltettel (pl. fémhab) integrált, és deformá- ciós áttétel megvalósítására alkalmas. A több tagú kialakításnak köszönhet ő en a hagyományos vékonyfalú szerkezetekre jellemz ő gy ű r ő dési csúcser ő jelent ő sen csökkenthet ő , így az energia abszorpció hamarabb elkezd ő dhet a crashbox szerkezet által.hu_HU
One of the most common collisions is the head-on collision, which occurs mainly on congested inner-city and access roads. These are mostly low-speed collisions, but can cause personal injuries to vehicle occupants that can lead to long-term health damage, such as whiplash injuries. More efficient impact energy absorption can improve the safety of vehicle occupants. This paper presents the design and application potential of an optimised multi-member crashbox for use in bumper systems and underrun protection systems. The structure is integrated with an absorber filler (e.g. metal foam) and is suitable for deformation transmission. Thanks to the multi-member design, the peak crushing force typical of conventional thin-walled structures can be significantly reduced, allowing energy ab- sorption to start sooner by the crashbox structure.hu_HU
dc.formatPDFhu_HU
huhu_HU
Alacsony ütközési sebességre optimalizált többtagú crashbox szerkezethu_HU
Optimized multistage crashbox structure for low speed Collisionhu_HU
Open accesshu_HU
Óbudai Egyetemhu_HU
Budapesthu_HU
Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Karhu_HU
Óbudai Egyetemhu_HU
Műszaki tudományok - multidiszciplináris műszaki tudományokhu_HU
crashboxhu_HU
lökhárító rendszerhu_HU
fémhabhu_HU
abszorpcióhu_HU
ütközésbiztonsághu_HU
crashboxhu_HU
bumper systemhu_HU
metal foamhu_HU
crashworthinesshu_HU
Tudományos cikkhu_HU
Biztonságtudományi Szemlehu_HU
local.tempfieldCollectionsHallgatói dolgozatokhu_HU
Kiadói változathu_HU
14 p.hu_HU
2024
3. sz.hu_HU
6. évf.hu_HU
2024hu_HU
Óbudai Egyetemhu_HU


A dokumentumhoz tartozó fájlok

Thumbnail

A dokumentum a következő gyűjtemény(ek)ben található meg

Rövidített megjelenítés