Óbudai Egyetem Digitális Archívum
    • magyar
    • English
  • English 
    • magyar
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • 5. Folyóiratcikkek
  • Biztonságtudományi Szemle
  • View Item
  •   DSpace Home
  • 5. Folyóiratcikkek
  • Biztonságtudományi Szemle
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Alacsony ütközési sebességre optimalizált többtagú crashbox szerkezet

Thumbnail
View/Open
biz.tudszem.202406_03_08.pdf (861.3Kb)
Metadata
Show full item record
URI
http://hdl.handle.net/20.500.14044/25871
Collections
  • Biztonságtudományi Szemle [290]
Abstract
Az egyik leggyakoribb ütközés a ráfutásos baleset, amely első sorban a zsúfolt belvárosi és bevezet ő szakaszokon történik. Ezek legtöbbször alacsony sebesség ű ütközések, viszont olyan személyi sérüléseket is okozhat a járm ű ben utazókban, hogy azok akár hosszútávú egészségkárosodáshoz is vezethetnek. Hatékonyabb ütközési energia abszorpcióval növelhetjük a járm űben utazók biztonságát. Jelen tanulmány egy olyan lökhárító rendszerekben és aláfutásgátló rendszerekben alkalmazható optimalizált többtagú crashbox (gyűrődőelem) konstrukcióját és alkalmazási lehet őségét mutatja be. A konstrukció abszorber töltettel (pl. fémhab) integrált, és deformá- ciós áttétel megvalósítására alkalmas. A több tagú kialakításnak köszönhet ő en a hagyományos vékonyfalú szerkezetekre jellemz ő gy ű r ő dési csúcser ő jelent ő sen csökkenthet ő , így az energia abszorpció hamarabb elkezd ő dhet a crashbox szerkezet által.
 
One of the most common collisions is the head-on collision, which occurs mainly on congested inner-city and access roads. These are mostly low-speed collisions, but can cause personal injuries to vehicle occupants that can lead to long-term health damage, such as whiplash injuries. More efficient impact energy absorption can improve the safety of vehicle occupants. This paper presents the design and application potential of an optimised multi-member crashbox for use in bumper systems and underrun protection systems. The structure is integrated with an absorber filler (e.g. metal foam) and is suitable for deformation transmission. Thanks to the multi-member design, the peak crushing force typical of conventional thin-walled structures can be significantly reduced, allowing energy ab- sorption to start sooner by the crashbox structure.
 
Title
Alacsony ütközési sebességre optimalizált többtagú crashbox szerkezet
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-title-alternative
Optimized multistage crashbox structure for low speed Collision
Author
Kertész, József
Kovács, Tünde Kovács
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-date-issued
2024
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights-access
Open access
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-identifier-issn
2676-9042
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-language
hu
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-format-page
14 p.
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-subject-oszkar
crashbox, lökhárító rendszer, fémhab, abszorpció, ütközésbiztonság, crashbox, bumper system, metal foam, crashworthiness
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-description-version
Kiadói változat
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-other-containerTitle
Biztonságtudományi Szemle
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-other-containerPeriodicalYear
2024
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-other-containerPeriodicalVolume
6. évf.
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-other-containerPeriodicalNumber
3. sz.
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type-type
Tudományos cikk
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-subject-area
Műszaki tudományok - multidiszciplináris műszaki tudományok
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publisher-university
Óbudai Egyetem
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publisher-faculty
Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV