Óbudai Egyetem Digitális Archívum
    • magyar
    • English
  • magyar 
    • magyar
    • English
  • Bejelentkezés
Megtekintés 
  •   DSpace kezdőoldal
  • 5. Folyóiratcikkek
  • Biztonságtudományi Szemle
  • Megtekintés
  •   DSpace kezdőoldal
  • 5. Folyóiratcikkek
  • Biztonságtudományi Szemle
  • Megtekintés
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Alacsony ütközési sebességre optimalizált többtagú crashbox szerkezet

Thumbnail
Megtekintés/Megnyitás
biz.tudszem.202406_03_08.pdf (861.3KB)
Metaadat
Teljes megjelenítés
Link a dokumentumra való hivatkozáshoz:
http://hdl.handle.net/20.500.14044/25871
Gyűjtemény
  • Biztonságtudományi Szemle [290]
Absztrakt
Az egyik leggyakoribb ütközés a ráfutásos baleset, amely első sorban a zsúfolt belvárosi és bevezet ő szakaszokon történik. Ezek legtöbbször alacsony sebesség ű ütközések, viszont olyan személyi sérüléseket is okozhat a járm ű ben utazókban, hogy azok akár hosszútávú egészségkárosodáshoz is vezethetnek. Hatékonyabb ütközési energia abszorpcióval növelhetjük a járm űben utazók biztonságát. Jelen tanulmány egy olyan lökhárító rendszerekben és aláfutásgátló rendszerekben alkalmazható optimalizált többtagú crashbox (gyűrődőelem) konstrukcióját és alkalmazási lehet őségét mutatja be. A konstrukció abszorber töltettel (pl. fémhab) integrált, és deformá- ciós áttétel megvalósítására alkalmas. A több tagú kialakításnak köszönhet ő en a hagyományos vékonyfalú szerkezetekre jellemz ő gy ű r ő dési csúcser ő jelent ő sen csökkenthet ő , így az energia abszorpció hamarabb elkezd ő dhet a crashbox szerkezet által.
 
One of the most common collisions is the head-on collision, which occurs mainly on congested inner-city and access roads. These are mostly low-speed collisions, but can cause personal injuries to vehicle occupants that can lead to long-term health damage, such as whiplash injuries. More efficient impact energy absorption can improve the safety of vehicle occupants. This paper presents the design and application potential of an optimised multi-member crashbox for use in bumper systems and underrun protection systems. The structure is integrated with an absorber filler (e.g. metal foam) and is suitable for deformation transmission. Thanks to the multi-member design, the peak crushing force typical of conventional thin-walled structures can be significantly reduced, allowing energy ab- sorption to start sooner by the crashbox structure.
 
Cím és alcím
Alacsony ütközési sebességre optimalizált többtagú crashbox szerkezet
Cím és alcím más nyelven
Optimized multistage crashbox structure for low speed Collision
Szerző
Kertész, József
Kovács, Tünde Kovács
Megjelenés ideje
2024
Hozzáférés szintje
Open access
ISSN, e-ISSN
2676-9042
Nyelv
hu
Terjedelem
14 p.
Tárgyszó
crashbox, lökhárító rendszer, fémhab, abszorpció, ütközésbiztonság, crashbox, bumper system, metal foam, crashworthiness
Változat
Kiadói változat
A cikket/könyvrészletet tartalmazó dokumentum címe
Biztonságtudományi Szemle
A forrás folyóirat éve
2024
A forrás folyóirat évfolyama
6. évf.
A forrás folyóirat száma
3. sz.
Műfaj
Tudományos cikk
Tudományterület
Műszaki tudományok - multidiszciplináris műszaki tudományok
Egyetem
Óbudai Egyetem
Kar
Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV
 

 

Böngészés

A teljes DSpace-benKategóriák és gyűjteményekMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszóA gyűjteménybenMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszó

Személyes felhasználói fiók

BejelentkezésRegisztráció

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV