Characteristics of Consumer Segments based on Consumer Habits and Preferences from an Environmental and Social Responsibility Perspective

Megtekintés/ Megnyitás
Metaadat
Teljes megjelenítés
Link a dokumentumra való hivatkozáshoz:
Gyűjtemény
Absztrakt
Consumer habits and preferences are increasingly being transformed by CSR
(Corporate Social Responsibility). Consumers are becoming more aware of what they are
buying, and this is encouraging companies to pay attention to social, environmental and
ethical issues. Environmental concerns are now a key concern for consumers and ethical
consumption is a major trend today. Younger generations, especially Generation Z, are
particularly sensitive to social and environmental issues. Consumer demand for social
responsibility is increasingly influencing purchasing habits and preferences. Companies
that are able to credibly integrate CSR principles into their business practices are more
likely to gain the trust and loyalty of modern, conscious consumers. In this study, I
conducted a primary research to investigate whether the characteristics of ethical
consumer behaviour (environmental awareness, social responsibility) are reflected in
customer habits and preferences.
- Cím és alcím
- Characteristics of Consumer Segments based on Consumer Habits and Preferences from an Environmental and Social Responsibility Perspective
- Szerző
- Popovics, Anett
- Megjelenés ideje
- 2024
- Hozzáférés szintje
- Open access
- ISSN, e-ISSN
- 1785-8860
- Nyelv
- en
- Terjedelem
- 14 p.
- Tárgyszó
- corporate social responsibility, consumer behaviour, responsible consumption
- Változat
- Kiadói változat
- Egyéb azonosítók
- DOI: 10.12700/APH.21.12.2024.12.8
- A cikket/könyvrészletet tartalmazó dokumentum címe
- Acta Polytechnica Hungarica
- A forrás folyóirat éve
- 2024
- A forrás folyóirat évfolyama
- 21. évf.
- A forrás folyóirat száma
- 12. sz.
- Műfaj
- Tudományos cikk
- Tudományterület
- Természettudományok - multidiszciplináris természettudományok
- Egyetem
- Óbudai Egyetem