Óbudai Egyetem Digitális Archívum
    • magyar
    • English
  • magyar 
    • magyar
    • English
  • Bejelentkezés
Megtekintés 
  •   DSpace kezdőoldal
  • 5. Folyóiratcikkek
  • Acta Polytechnica Hungarica
  • Megtekintés
  •   DSpace kezdőoldal
  • 5. Folyóiratcikkek
  • Acta Polytechnica Hungarica
  • Megtekintés
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Characteristics of Consumer Segments based on Consumer Habits and Preferences from an Environmental and Social Responsibility Perspective

Thumbnail
Megtekintés/Megnyitás
Popovics_152.pdf (314.6KB)
Metaadat
Teljes megjelenítés
Link a dokumentumra való hivatkozáshoz:
http://hdl.handle.net/20.500.14044/32301
Gyűjtemény
  • Acta Polytechnica Hungarica [175]
Absztrakt
Consumer habits and preferences are increasingly being transformed by CSR (Corporate Social Responsibility). Consumers are becoming more aware of what they are buying, and this is encouraging companies to pay attention to social, environmental and ethical issues. Environmental concerns are now a key concern for consumers and ethical consumption is a major trend today. Younger generations, especially Generation Z, are particularly sensitive to social and environmental issues. Consumer demand for social responsibility is increasingly influencing purchasing habits and preferences. Companies that are able to credibly integrate CSR principles into their business practices are more likely to gain the trust and loyalty of modern, conscious consumers. In this study, I conducted a primary research to investigate whether the characteristics of ethical consumer behaviour (environmental awareness, social responsibility) are reflected in customer habits and preferences.
Cím és alcím
Characteristics of Consumer Segments based on Consumer Habits and Preferences from an Environmental and Social Responsibility Perspective
Szerző
Popovics, Anett
Megjelenés ideje
2024
Hozzáférés szintje
Open access
ISSN, e-ISSN
1785-8860
Nyelv
en
Terjedelem
14 p.
Tárgyszó
corporate social responsibility, consumer behaviour, responsible consumption
Változat
Kiadói változat
Egyéb azonosítók
DOI: 10.12700/APH.21.12.2024.12.8
A cikket/könyvrészletet tartalmazó dokumentum címe
Acta Polytechnica Hungarica
A forrás folyóirat éve
2024
A forrás folyóirat évfolyama
21. évf.
A forrás folyóirat száma
12. sz.
Műfaj
Tudományos cikk
Tudományterület
Természettudományok - multidiszciplináris természettudományok
Egyetem
Óbudai Egyetem

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV
 

 

Böngészés

A teljes DSpace-benKategóriák és gyűjteményekMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszóA gyűjteménybenMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszó

Személyes felhasználói fiók

BejelentkezésRegisztráció

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV