Application of Data Analytics Techniques for Predicting Customer Churn

Megtekintés/ Megnyitás
Metaadat
Teljes megjelenítés
Link a dokumentumra való hivatkozáshoz:
Gyűjtemény
Absztrakt
This paper deals with the classification of bank customers based on their
characteristics. The aim of this research is to provide an optimal model capable of
identifying customers who plan to leave the bank in the near future and switch to
competitors. Identifying the customers is crucial because it allows you to allocate funds to
marketing more efficiently and ensure competitiveness. As part of the paper, the data were
first adequately pre-processed, which was followed by the compilation of eight
classification models. These models were then divided into two groups according to the
approach to solving class imbalances in the target attribute.
- Cím és alcím
- Application of Data Analytics Techniques for Predicting Customer Churn
- Szerző
- Biceková, Anna
- Lohaj, Oliver
- Babič, František
- Puškáš, Marek
- Megjelenés ideje
- 2025
- Hozzáférés szintje
- Open access
- ISSN, e-ISSN
- 1785-8860
- Nyelv
- en
- Terjedelem
- 16 p.
- Tárgyszó
- customer churn, classification, class imbalance, competitiveness
- Változat
- Kiadói változat
- Egyéb azonosítók
- DOI: 10.12700/APH.22.7.2025.7.5
- A cikket/könyvrészletet tartalmazó dokumentum címe
- Acta Polytechnica Hungarica
- A forrás folyóirat éve
- 2025
- A forrás folyóirat évfolyama
- 22. évf.
- A forrás folyóirat száma
- 7. sz.
- Műfaj
- Tudományos cikk
- Tudományterület
- Műszaki tudományok - informatikai tudományok
- Egyetem
- Óbudai Egyetem