Rövidített megjelenítés

Kún, Gergely
Wührl, Tibor
2024-08-21T12:57:14Z
2024-08-21T12:57:14Z
2024
http://hdl.handle.net/20.500.14044/25771
A vasúti biztosító rendszerek napjainkban számítógépek sokaságából állnak, még az egyszerűbb funkciókat is beágyazott vezérlőjű számítógépek valósítják meg. Ezen berendezések összekapcsolása szabványosított kommunikációs interfészeken történik pontpont, vagy pont-multipont jellegű hálózati kapcsolatokon. A kommunikációs csatornákkal kapcsolatos megbízhatóság elvárásokat szabványok rögzítik [1,2]. A magas működésbiztonság redundáns hálózati kialakításokkal valósítható meg, melyek gyakran gyártótól függő megvalósítások [3]. Ezen megoldások teljesítményét és alkalmazhatóságát vasúti környezetben előzetesen kell megvizsgálni, hogy megfelelnek-e az üzemeltetői követelményeknek és az előbbiekben említett szabványoknak. A redundáns kialakítások esetében például figyelembe kell venni az egyes meghibásodott, vagy kieső komponensek, hálózatrészek kiváltásához szükséges átkapcsolási, helyreállítási időket, melyek – többek között – nagymértékben függenek az átkapcsolást támogató protokolloktól is.hu_HU
dc.formatPDFhu_HU
huhu_HU
Magas rendelkezésre állású kommunikációs hálózatok megvalósítása vasúti környezetbenhu_HU
Open accesshu_HU
Óbudai Egyetemhu_HU
2023. november 9-10.hu_HU
Budapesthu_HU
Kandó Kálmán Villamosmérnöki Karhu_HU
Óbudai Egyetemhu_HU
Műszaki tudományok - anyagtudományok és technológiákhu_HU
telekommunikációhu_HU
vasúti kommunikációhu_HU
redundanciahu_HU
késleltetéshu_HU
magas megbízhatósághu_HU
Konferenciaközleményhu_HU
XXXIX. Kandó Konferencia 2023 Kiadvány kötethu_HU
local.tempfieldCollectionsKönyvrészletekhu_HU
Kiadói változathu_HU
15 p.hu_HU
XXXIX. Kandó Konferencia 2023hu_HU
978-963-449-357-0hu_HU
2024hu_HU
Óbudai Egyetemhu_HU
Budapesthu_HU


A dokumentumhoz tartozó fájlok

Thumbnail

A dokumentum a következő gyűjtemény(ek)ben található meg

Rövidített megjelenítés