Show simple item record

Matusz-Kalász, Dávid
Bodnár, István
Jenyó, Tamás
2024-08-21T09:58:21Z
2024-08-21T09:58:21Z
2024
http://hdl.handle.net/20.500.14044/25765
Az utóbbi években az elektromos mobilitás világszerte egyre népszerűbb lett. Az elektromos járművek egyik veszélyforrása az energiatárolásra szolgáló lítium ion akkumulátor cellák. Ahogy a forgalomba hozott járművek száma nő, azzal egyenes arányban nő a kiégett járművek száma is. A cellák gyakran égnek ki közúti baleset, spontán cellazárlat, vagy akár a gépjármű feltöltése során. A kutatás Battery Management System (BMS) esetleges meghibásodása során a töltőáram megugrását és a megengedett érték jelentős túllépése esetében tapasztalható folyamatokat vizsgáltuk meg egyaránt új és használt cellák esetében. A töltőáram mértéke 5-30 A között változott. A vizsgálatok során azt tapasztaltuk, hogy a már használt cellák sokkal érzékenyebbek a töltőáram megugrására, mint az új cellák. A kísérleteket során megfigyelhető robbanásokat és lángcsóvákat normál kamerával dokumentáltuk, de a hőmérsékleteket hőkamerával is figyeltük. Számos alkalommal az alkalmazott készülék által maximálisan érzékelhető 400°C fölé emelkedett a kiégett akkumulátorok hőmérséklete.hu_HU
dc.formatPDFhu_HU
huhu_HU
Lítium-ion akkumulátor cellák stressztesztelése magas töltőárammalhu_HU
Open accesshu_HU
Óbudai Egyetemhu_HU
2023. november 9-10.hu_HU
Budapesthu_HU
Kandó Kálmán Villamosmérnöki Karhu_HU
Óbudai Egyetemhu_HU
Műszaki tudományok - anyagtudományok és technológiákhu_HU
lítium-ionhu_HU
öltőáramhu_HU
stresszteszthu_HU
Konferenciaközleményhu_HU
XXXIX. Kandó Konferencia 2023 Kiadvány kötethu_HU
local.tempfieldCollectionsKönyvrészletekhu_HU
Kiadói változathu_HU
12 p.hu_HU
XXXIX. Kandó Konferencia 2023hu_HU
2024
978-963-449-357-0hu_HU
Óbudai Egyetemhu_HU
Budapesthu_HU


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record