Rövidített megjelenítés

Rákóczi, Barbara Mónika
2024-08-21T08:31:01Z
2024-08-21T08:31:01Z
2024
http://hdl.handle.net/20.500.14044/25757
Magyarországon több mint 67000 autizmussal elő személy él. Ez egy regisztrált adat, így ezen felül valószínűleg vannak még többen is, csak náluk nem történt meg a tünetek felismerése. Az elmúlt 4 évben 15 %-al nőtt a regisztráltak száma, ami egy nagyon nagy ugrás az előtte levő időszakhoz képes. Az autizmus egy speciális spektrumzavar, mely egy széles skálán mozog. Az alsó 20 százalék súlyos tűneteket párosít más mentális vagy fizikális jellemzők mellé. A Kandó Kálmán Villamosmérnöki Karra érkező diákok is egyre nagyobb számban mutatnak enyhe vagy súlyos autisztikus tüneteket. Sajnos nagyrészük abbahagyja a képzésünk, mivel sem a szociális dolgokat, sem pedig az oktatási formát nem tudják nagytöbbségben teljesíteni. Nemzetközi viszonylatban más országok már elkezdtek ezzel a témakörrel foglalkozni, miszerint hogyan lehetne őket különböző alternatívákkal, de bevonni a felsőoktatási intézményekbe, ezzel is lehetőséget adni nekik, hogy később munkát tudjanak vállalni, és a családjuktól függetlenek tudjanak lenni. [1] A gondolkodásmódjuk nagyon egyedi. Cél- és feladatorientáltan tudnak csak tudást elsajátítani, mindezt egy adott ritmusban. Szabályszerint, monoton módon élik a mindennapjaikat. Ütemszerűen mozognak, beszélnek, érkeznek az órákra, pakolnak ki a táskájukból és a megszokott helyeket preferálják. Az előadásaink, laboratóriumaink és gyakorlataink tematikája nem kedvez számukra. Ennek csak egy része az, hogy sokan vannak egy előadásóban, ami őket frusztrálja sok esetben, ha olyan helyre ülnek, ahol folyamatosan ezzel szembesülnek. A másik része pedig az, hogy mi az előadás jegyzeteinktől kezdve a mérési útmutatókig majdnem mindent folyamatában oktatunk. Nem a céltől visszafelé haladva állítjuk elő a diasorokat például. A magyarországi hallgatói létszám csökkenése miatt annak érdékében, hogy fenn tudjuk magunkat tartani a következő sok évben is, jó lehetőség lenne azon felül, hogy egy társadalmi „problémával” foglalkozunk, hogy őket, egy új célcsoportot is megcímzünk a felvételinél. Kialakíthatunk egy olyan mintatantervet, mely minden más hallgatónk számára ideális, de az autizmussal élők képesek teljesíteni az elvártakat. Jó mérnökök lehetnek, és mivel a villamosmérnöki pálya is egy hiányszakma mint sok minden más, ezzel is segíteni tudnánk a társadalmi terhelést.
dc.formatpdfhu_HU
huhu_HU
Spektrum zavaros hallgatók a felsőoktatásbanhu_HU
Open accesshu_HU
Óbudai Egyetemhu_HU
Budapesthu_HU
Óbudai Egyetemhu_HU
Műszaki tudományok - villamosmérnöki tudományokhu_HU
Konferenciaközleményhu_HU
XXXIX. Kandó Konferencia 2023 Kiadvány kötethu_HU
local.tempfieldCollectionsKönyvrészletekhu_HU
Kiadói változathu_HU
XXXIX. Kandó Konferenciahu_HU
978-963-449-357-0hu_HU
2024hu_HU
Óbudai Egyetemhu_HU


A dokumentumhoz tartozó fájlok

Thumbnail

A dokumentum a következő gyűjtemény(ek)ben található meg

Rövidített megjelenítés