Óbudai Egyetem Digitális Archívum
    • magyar
    • English
  • magyar 
    • magyar
    • English
  • Bejelentkezés
Megtekintés 
  •   DSpace kezdőoldal
  • 5. Folyóiratcikkek
  • Acta Polytechnica Hungarica
  • Megtekintés
  •   DSpace kezdőoldal
  • 5. Folyóiratcikkek
  • Acta Polytechnica Hungarica
  • Megtekintés
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Influence of Rail Surface Geometry on Wear and Service Life of Crossing Rails

Thumbnail
Megtekintés/Megnyitás
Hajimirzajan_Kazemian_Fischer_156.pdf (904.8KB)
Metaadat
Teljes megjelenítés
Link a dokumentumra való hivatkozáshoz:
http://hdl.handle.net/20.500.14044/32037
Gyűjtemény
  • Acta Polytechnica Hungarica [199]
Absztrakt
The railway system plays a crucial role in a nation's economy and society, extending beyond mere transportation. In earthquake-prone regions like Razavi Khorasan in Iran, railway infrastructure is highly vulnerable to natural disasters, which can severely disrupt train operations. Ensuring the safety of critical infrastructure, including stations, bridges, tunnels, and railway lines, is essential for maintaining operational integrity and public safety. This study evaluates and prioritizes seismic retrofitting measures for railway infrastructures in Razavi Khorasan. The fuzzy Delphi method is used to gather expert opinions, while the Fuzzy VIKOR method facilitates the prioritization process. Key assessment criteria include seismic intensity potential, vulnerability potential of the zone in terms of distance from the fault, the degree of criticality of the infrastructure in terms of the possibility of continuing transportation operations and the current state of the infrastructure in terms of the state of retrofitting against seismic hazards. The findings reveal critical railway segments that require immediate retrofitting interventions and highlight overall vulnerabilities within the system. This paper underscores the effective application of fuzzy logic methodologies in complex decision making scenarios, offering actionable recommendations to enhance the seismic retrofitting of railway infrastructures.
Cím és alcím
Influence of Rail Surface Geometry on Wear and Service Life of Crossing Rails
Szerző
Kanteewong, Suwitcha
Megjelenés ideje
2025
Hozzáférés szintje
Open access
ISSN, e-ISSN
1785-8860
Nyelv
en
Terjedelem
21 p.
Tárgyszó
earthquake, seismic retrofitting, fuzzy logic, fuzzy, VIKOR method, risk assessment, prioritization
Változat
Kiadói változat
Egyéb azonosítók
DOI: 10.12700/APH.22.4.2025.4.15
A cikket/könyvrészletet tartalmazó dokumentum címe
Acta Polytechnica Hungarica
A forrás folyóirat éve
2025
A forrás folyóirat évfolyama
22. évf.
A forrás folyóirat száma
4. sz.
Műfaj
Tudományos cikk
Tudományterület
Műszaki tudományok - közlekedéstudományok
Egyetem
Óbudai Egyetem

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV
 

 

Böngészés

A teljes DSpace-benKategóriák és gyűjteményekMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszóA gyűjteménybenMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszó

Személyes felhasználói fiók

BejelentkezésRegisztráció

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV