Methods of function based engineering of automotive Safety critical sealing systems
Sári-Barnácz, Viktor
Fazekas, Bálint
Goda, Tibor
2025-06-25T10:19:33Z
2025-06-25T10:19:33Z
2025-06-19
2676-9042
hu_HU
http://hdl.handle.net/20.500.14044/30104
A tisztán elektromos hajtású járművek elterjedésével új kihívások jelennek meg a biztonságkritikus tömítőrendszerek tervezésében, mivel megnövekedett funkcionális terhelésük miatt megbízhatóságuk egyre fontosabbá válik. A cikk olyan mérnöki módszertanokat mutat be, amelyek a tömítések funkcionális és biztonsági megfelelőségének meghatározására, elemzésére és igazolására szolgálnak. Az alkalmazott eljárások - mint például az FMEA, a FAM, a DRBFM, a DfR vagy a 8D - egy ASIL D besorolású tömítőrendszer esettanulmányán keresztül kerülnek bemutatásra. Kiemelt figyelmet kap a funkcióalapú tervezés és a modellalapú mérnöki megközelítés.
hu_HU
The growing use of battery electricvehicles brings new challenges to safety-critical sealing systems, as their reliability becomes increasingly important due to higher functional demands. This article presents
engineering methods used to define, analyze, and validate sealing functions and related safety aspects. Tools such as FMEA,
FAM, DRBFM, DfR and 8Dare introduced through a case study of an ASIL D-classified sealing system. Special focus is placed on function
-based design and model-based engineering
.
hu_HU
dc.format
PDF
hu_HU
en
hu_HU
Methods of function based engineering of automotive Safety critical sealing systems