Rövidített megjelenítés

Kovács, András Zsolt
Németh, László
2025-06-02T11:27:46Z
2025-06-02T11:27:46Z
2014
2064-2520hu_HU
http://hdl.handle.net/20.500.14044/29758
The Mental Rotation Test (MRT) is one of the tests to survey the spatial ability. In this article we make an attempt to measure the spatial abilities of the students of wood industrial engineering and industrial design engineering of the Simonyi Károly Faculty of Engineering, Wood Sciences and Applied Arts (SKF for short) of the University of West Hungary and compare the results with the architects students of the Ybl Miklós Faculty of Architecture and Civil Engineering of the Szent István University. The paper aims to compare the results with respect to the scores and mainly the improvement based on new examination aspects. The article concludes that the small differences in the students’ developments of spatial ability in the two institutions can be caused by the difference in Descriptive Geometry courseshu_HU
dc.formatPDFhu_HU
enhu_HU
Developmentof spatial ability accordingto mental rotation testat skf and Yblhu_HU
Open accesshu_HU
Óbudai Egyetemhu_HU
Budapesthu_HU
Ybl Miklós Építéstudományi Karhu_HU
Óbudai Egyetemhu_HU
Műszaki tudományok - építészmérnöki tudományokhu_HU
Mental Rotation Testhu_HU
MRThu_HU
Descriptive Geometry educationhu_HU
spatial abilityhu_HU
Tudományos cikkhu_HU
YBL Journal of Built Environmenthu_HU
local.tempfieldCollectionsFolyóiratcikkekhu_HU
Kiadói változathu_HU
12 p.hu_HU
1. sz.hu_HU
2. évf.hu_HU
2014hu_HU
Óbudai Egyetemhu_HU


A dokumentumhoz tartozó fájlok

Thumbnail

A dokumentum a következő gyűjtemény(ek)ben található meg

Rövidített megjelenítés