Óbudai Egyetem Digitális Archívum
    • magyar
    • English
  • magyar 
    • magyar
    • English
  • Bejelentkezés
Megtekintés 
  •   DSpace kezdőoldal
  • 5. Folyóiratcikkek
  • YBL Journal of Built Environment
  • Megtekintés
  •   DSpace kezdőoldal
  • 5. Folyóiratcikkek
  • YBL Journal of Built Environment
  • Megtekintés
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The CAD 3D course improves students’ spatial skills in the technology and design education

Thumbnail
Megtekintés/Megnyitás
10.2478_jbe-2019-0002.pdf (882.2KB)
Metaadat
Teljes megjelenítés
Link a dokumentumra való hivatkozáshoz:
http://hdl.handle.net/20.500.14044/28633
Gyűjtemény
  • YBL Journal of Built Environment [89]
Absztrakt
The nature of 3D ability is deeply considered, but little is known about students’ learning and understandings of technology and about the meaning to become more technologically capable. We considered the spatial intelligence of first-grade engineering students, how much that improved to the effect of 18 times 45 minutes course of computer-aided 3D modeling. We consider the success of our 3D course in spatial intelligence. According to the result of the tests, one-third of the engineer candidates has good spatial intelligence. We introduce some useful problems in 3D education; the presented problems help the students in learning how to solve technology problems, and how to design objects. We offer the intellectual pleasure of problem solving through 3D problems. Our CAD course excellently improves the spatial skills of the middle third of the students. Computer-aided 3D modeling also bridges the gap for students with worse spatial ability. Dealing with students in a more differentiated way about CAD modeling would be advisable.
Cím és alcím
The CAD 3D course improves students’ spatial skills in the technology and design education
Szerző
Katona, János
Megjelenés ideje
2019
Hozzáférés szintje
Open access
ISSN, e-ISSN
2064-2520
Nyelv
en
Terjedelem
12 p.
Tárgyszó
3D modeling, problem solving, technology and design education, spatial intelligence, mental rotation test
Változat
Kiadói változat
A cikket/könyvrészletet tartalmazó dokumentum címe
Ybl Journal of Built Environment
A forrás folyóirat éve
2019
A forrás folyóirat évfolyama
7 évf.
A forrás folyóirat száma
1. sz.
Műfaj
Tudományos cikk
Tudományterület
Művészetek - építőművészet
Egyetem
Óbudai Egyetem
Kar
Ybl Miklós Építéstudományi Kar

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV
 

 

Böngészés

A teljes DSpace-benKategóriák és gyűjteményekMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszóA gyűjteménybenMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszó

Személyes felhasználói fiók

BejelentkezésRegisztráció

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV