Óbudai Egyetem Digitális Archívum
    • magyar
    • English
  • magyar 
    • magyar
    • English
  • Bejelentkezés
Megtekintés 
  •   DSpace kezdőoldal
  • 5. Folyóiratcikkek
  • YBL Journal of Built Environment
  • Megtekintés
  •   DSpace kezdőoldal
  • 5. Folyóiratcikkek
  • YBL Journal of Built Environment
  • Megtekintés
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Researching By Design: Methodologies to Explore Design-Based Instruction for Youth Resilience to Environmental Challenges

Thumbnail
Megtekintés/Megnyitás
10.2478_jbe-2024-0009.pdf (489.2KB)
Metaadat
Teljes megjelenítés
Link a dokumentumra való hivatkozáshoz:
http://hdl.handle.net/20.500.14044/28603
Gyűjtemény
  • YBL Journal of Built Environment [89]
Absztrakt
Environmental education is not aligning with the sustainability and educational needs of the 21st century. Design-based learning emerges as a viable solution, fostering problem-solving and experiential learning in the environment. With its constructivist approach, it has the potential to improve environmental literacy across diverse social contexts. This research explores the use of research by design and design-based learning to develop extracurricular programs in schools in Brazil and Hungary. The analytical framework is developed through a literature review and systematic case analysis. The program’s objective is to engage the school community in redesigning their environment, following the design-based instruction framework, and incorporating the community’s context and landscape architecture and design principles. Program efficacy will be assessed through participant production, outcome analysis, observation, surveys, and performance on the design activities. The findings will contribute to understanding and evaluating program effectiveness in improving environmental education.
Cím és alcím
Researching By Design: Methodologies to Explore Design-Based Instruction for Youth Resilience to Environmental Challenges
Szerző
Passos Rosa, Tayana
Boromisza, Zsombor
Cuesta Tabares, Mayte Alejandra
Megjelenés ideje
2024-12-30
Hozzáférés szintje
Open access
ISSN, e-ISSN
2064-2520
Nyelv
en
Terjedelem
11 p.
Tárgyszó
research methodologies, experimental educational program, design process as pedagogical method, design process as research method, environmental education
Változat
Kiadói változat
A cikket/könyvrészletet tartalmazó dokumentum címe
YBL Journal of Built Environment
A forrás folyóirat éve
2024
A forrás folyóirat évfolyama
9. évf.
A forrás folyóirat száma
1. sz.
Műfaj
Tudományos cikk
Tudományterület
Természettudományok - biológiai tudományok
Egyetem
Óbudai Egyetem
Kar
Ybl Miklós Építéstudományi Kar

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV
 

 

Böngészés

A teljes DSpace-benKategóriák és gyűjteményekMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszóA gyűjteménybenMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszó

Személyes felhasználói fiók

BejelentkezésRegisztráció

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV