Rövidített megjelenítés

Somogyi, Tamás
Nagy, Rudolf
2025-03-25T07:50:05Z
2025-03-25T07:50:05Z
2025-03-21
2676-9042hu_HU
http://hdl.handle.net/20.500.14044/28515
A 2020-as évek elején rendkívüli kihívások jelentek meg. A koronavírus-járvány megváltoztatta mindennapi életünket, többek között a pénzügyágazat alapvető szolgáltatásainak igénybe vétele is túlnyomórészt digitálisan történt. Ezzel párhuzamosan drasztikusan emelkedett a kiberfenyegetettség. Megnövekedett kibertámadást tapasztalhattak meg a pénzintézetek és az ügyfelek. Kutatásunk célja megválaszolni a kérdést, hogy erre a problémára 2020-ban és 2021-ben milyen válasz született a hazai pénzügyágazat szabályozásában? Igazoljuk, hogy ebben az időszakban megnyílt a lehetőségek ablaka: megoldási javaslatok kerültek a szabályozó napirendjére, és megszülettek a vonatkozó szabályok, melyek célja az ágazat információbiztonságának fejlesztése, minimum követelmény meghatározása. A vizsgált időszakban született szabályok, mint megoldások, a pénzintézetek nyújtotta alapvető szolgáltatások digitalizációjára és a biztonságos működésre helyezik a hangsúlyt. Az ügyfeleket érő kibertámadásokkal nem foglalkoznak részletesen a szabályok.hu_HU
dc.formatPDFhu_HU
huhu_HU
Kiberbiztonsági kihívások és megoldások a hazai pénzügyágazat járványhelyzet alatti szabályozási környezetének változása alapjánhu_HU
Open accesshu_HU
Óbudai Egyetemhu_HU
Budapesthu_HU
Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Karhu_HU
Óbudai Egyetemhu_HU
Műszaki tudományok - informatikai tudományokhu_HU
kiberbiztonsághu_HU
pénzügyágazathu_HU
koronavírusjárványhu_HU
közpolitikai változások modellhu_HU
Tudományos cikkhu_HU
Biztonsgátudományi Szemlehu_HU
local.tempfieldCollectionsFolyóiratcikkekhu_HU
10.12700/btsz.2025.7.1.107
Kiadói változathu_HU
12 p.hu_HU
1. sz.hu_HU
7. évf.hu_HU
2025hu_HU
Óbudai Egyetemhu_HU


A dokumentumhoz tartozó fájlok

Thumbnail

A dokumentum a következő gyűjtemény(ek)ben található meg

Rövidített megjelenítés