Napjaink egyik legnagyobb járműipari kutatás-fejlesztési és validációs kihívása a fejlett vezetési funkciók megismételhető, és realisztikus módon történő tesztelése. Habár a fejlesztési fázisban a számítógépes szimulációk szerepe megnövekedett, de továbbra is szükséges a járművek próbapályán történő tesztelése valós tesztobjektumok használatával. A valós és virtuális tesztelési módszerek közötti egyensúly megtalálása kulcsfeladat. Ebben a munkában bemutatásra kerül a Scenairo-in-the-Loop (SciL) koncepció, amely a széleskörben használt SiL, HiL vagy ViL eljárásokhoz hasonló zárthurkú tesztelési módszer. A koncepció fő komponense az a vezérlőszoftver, amely a valós és virtuális zavarások vezérlését és a tesztszcenárió adaptálását végzi a tesztelt járműből és az infrastruktúrából származó bementi paraméterek alapján valós időben.