Rövidített megjelenítés

Ninkov, Ivona
2023-07-12T17:10:41Z
2023-07-12T17:10:41Z
2020
http://hdl.handle.net/20.500.14044/24357
Az utóbbi időben jelentős számú autó részben önállóan működik, azaz egyes működéseket ember és részben automatikusan végez. A jövőben azonban várható, hogy az önjáró autók emberi beavatkozás nélkül teljesen önállóan navigálnak. Ez magas technológiai haladást igényel. Ugyanakkor be kell vezetni az önjáró személygépkocsikra vonatkozó törvényi szabályozást is. Ebben a cikkben megvizsgálom az önjáró tulajdonságok növekedése és a szükséges törvényi szabályozás összefüggését. Az újabb járművek a nagyszámú érzékelő és hatékony számítógép miatt felvehetnek és rögzíthetnek több olyan adatot, amely rámutat a vezetési módra és mikor és hol történik. Ezek az információk adatvédelmi aggályokat vethetnek fel. Ezért javítani kell az adatbiztonsági szabályozást. Mivel a balesetek aránya csökken, a biztosítási törvényt meg kell változtatni. Ezen túlmenően, ha baleset merül fel egy önjáró és egy konvencionális autóval, akkor szükségessé válik az új szabályozás, amely választ ad a bűnösre: az önálló vezetésű autó algoritmusának alkotója vagy szállítója, vagy a járműemberi kezelője, vagy mindkettő.
dc.formatPDF
HUN
Az önjáró járművek jogszabályzata fejlesztésének alapja
Open Access
Szerző
Budapest
Óbudai Egyetem
self-driving car
insurance law
data security regulation
traffic accidents
Tudományos cikk
Biztonságtudományi Szemle
local.tempfieldCollectionsFolyóiratcikkek
ISSN 2676-9042
Kiadói változat
85-92. p.
2
2
2020
Óbudai Egyetem


A dokumentumhoz tartozó fájlok

Thumbnail

A dokumentum a következő gyűjtemény(ek)ben található meg

Rövidített megjelenítés