A vállalatok komplex biztonsági kihívásokkal találkoznak, melyeket a hosszú távú sikeres vállalati működés érdekében kezelni kell. Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) intenzív térnyerésével újabb és újabb kockázatok merülnek fel. A kockázatkezelési folyamat minősége meghatározó. A kockázatok stratégiai szinten történő integrált kezelése magában foglalja az IKT kockázatok stratégiai szinten történő kezelését is. A publikáció a kockázatkezelés szerepét vizsgálja, és tárgyalja a vállalati kockázatokból kiindulva a kockázatkezelési rendszereket, módszereket és lehetőségeket. A publikáció az értékesítési folyamatra fókuszálva áttekinti a vállalati kockázatokat, és lehetséges kontrollokat; ill. az IKT kockázatokra vonatkozóan esettanulmány jelleggel felépíti egy fiktív vállalat kockázati mátrixát. A kockázatkezelési folyamatot a vállalati stratégiai megfontolások részeként folyamatosan kell működtetni, és a kockázatokat körfolyamat jelleggel értékelni, és kezelni. A különösen nagyobb volumenű projektekkel járó kockázatok kezelése a sikeres vállalati működéshez elengedhetetlen. A kockázatkezelési tevékenység a hosszú távon sikeres és biztonságos vállalati működéshez járul hozzá, mely mögött számottevő erőforrásráfordítások vannak, melynek mérlegelése szükséges.