Óbudai Egyetem Digitális Archívum
    • magyar
    • English
  • magyar 
    • magyar
    • English
  • Bejelentkezés
Megtekintés 
  •   DSpace kezdőoldal
  • 5. Folyóiratcikkek
  • Acta Polytechnica Hungarica
  • Megtekintés
  •   DSpace kezdőoldal
  • 5. Folyóiratcikkek
  • Acta Polytechnica Hungarica
  • Megtekintés
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Inlet Air Flow Sensing for the iSTC-21v Small Jet Engine

Thumbnail
Megtekintés/Megnyitás
Czako_Valko_Gasparovic_Andoga_Adam_Fozo_150.pdf (1.240MB)
Metaadat
Teljes megjelenítés
Link a dokumentumra való hivatkozáshoz:
http://hdl.handle.net/20.500.14044/32452
Gyűjtemény
  • Acta Polytechnica Hungarica [175]
Absztrakt
Accurate measurement of the flow rate of air entering the jet engine is very important from the point of view of the design of control algorithms and diagnostic systems (e.g. when classifying situational frameworks of situational control, or when predicting unmeasured parameters or the failure of other measured parameters within the diagnostic system, the design and implementation of which for micro (JetCat P-80, TJ-20) and small (iSTC-21v, TJ-100) jet engines is devoted to the scientific research team of the Laboratory of Intelligent Aircraft Engines). In order to accurately measure the air flow rate in the entire cross-section of the inlet device of the iSTC-21v small jet engine based on the value of the local velocity, temperature and pressure, it is necessary to know the distribution of the absolute velocity at the entrance to the engine (e.g. we may be interested in the homogeneity of the absolute velocity and turbulence, by sensing which using CTA equipment or pressure probes, another scientific and research team of the Aerodynamic Tunnel Laboratory). The speed distribution is also influenced by the shape of the bell mouth – the leading edge of the newly designed iSTC-21v engine inlet assembly (as opposed to the classic engine inlet assembly, where the flow rate of air is not measured). Using the numerical CFD simulation in Ansys and the program for calculating the superellipse coordinates in Matlab, in the presented article we are devoted to the pilot design of the inlet device with the sensing of the air flow amount of the small jet engine iSTC-21v.
Cím és alcím
Inlet Air Flow Sensing for the iSTC-21v Small Jet Engine
Szerző
Czakó, Róbert
Válkó, Dávid
Gašparovič, Peter
Andoga, Rudolf
Ádám, Norbert
Főző, Ladislav
Megjelenés ideje
2024
Hozzáférés szintje
Open access
ISSN, e-ISSN
1785-8860
Nyelv
en
Terjedelem
20 p.
Tárgyszó
jet engine inlet, iSTC-21v, air mass flow rate, CFD simulations, superellipse, bell mouth
Változat
Kiadói változat
Egyéb azonosítók
DOI: 10.12700/APH.21.10.2024.10.16
A cikket/könyvrészletet tartalmazó dokumentum címe
Acta Polytechnica Hungarica
A forrás folyóirat éve
2024
A forrás folyóirat évfolyama
21. évf.
A forrás folyóirat száma
10. sz.
Műfaj
Tudományos cikk
Tudományterület
Műszaki tudományok - anyagtudományok és technológiák
Egyetem
Óbudai Egyetem

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV
 

 

Böngészés

A teljes DSpace-benKategóriák és gyűjteményekMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszóA gyűjteménybenMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszó

Személyes felhasználói fiók

BejelentkezésRegisztráció

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV