The Role of Leisure Satisfaction on Students' Engagement, among Higher Education Institutes during the COVID-19 Pandemic

Megtekintés/ Megnyitás
Metaadat
Teljes megjelenítés
Link a dokumentumra való hivatkozáshoz:
Gyűjtemény
Absztrakt
This study was conducted in Pakistan during the COVID-19 pandemic. This study
examines the role of leisure satisfaction on student engagement, during the period of COVID-
19 in higher education institutes. The purpose of the study is to examine the impact of
COVID-19 on students' leisure, emotional, cognitive and behavioral engagement. This study
is based on three scales: the Leisure satisfaction scale, the student engagement scale and the
fear of COVID-19 pandemic scale. This is a quantitative study based on a questionnaire.
The results have been drawn over SmartPLS version 4.0. Covid-19 harms Leisure
satisfaction, and it also harms the emotional engagement of students. Leisure satisfaction
has a positive impact on student engagement, but it has a weak negative relationship with
fear of Covid-19. The fear of the COVID-19 pandemic, negatively impacts the students'
leisure satisfaction and leads to increased anxiety and depression.
- Cím és alcím
- The Role of Leisure Satisfaction on Students' Engagement, among Higher Education Institutes during the COVID-19 Pandemic
- Szerző
- Zia, Tayyaba
- Bangfan, Liu
- Lukács, Eszter
- Khan, Muhammad Usman
- Hossain, Md Billal
- Megjelenés ideje
- 2024
- Hozzáférés szintje
- Open access
- ISSN, e-ISSN
- 1785-8860
- Nyelv
- en
- Terjedelem
- 19 p.
- Tárgyszó
- leisure satisfaction, covid-19, student engagement, higher education institutions
- Változat
- Kiadói változat
- Egyéb azonosítók
- DOI: 10.12700/APH.21.12.2024.12.13
- A cikket/könyvrészletet tartalmazó dokumentum címe
- Acta Polytechnica Hungarica
- A forrás folyóirat éve
- 2024
- A forrás folyóirat évfolyama
- 21. évf.
- A forrás folyóirat száma
- 12. sz.
- Műfaj
- Tudományos cikk
- Tudományterület
- Társadalomtudományok - multidiszciplináris társadalomtudományok
- Egyetem
- Óbudai Egyetem