Óbudai Egyetem Digitális Archívum
    • magyar
    • English
  • magyar 
    • magyar
    • English
  • Bejelentkezés
Megtekintés 
  •   DSpace kezdőoldal
  • 5. Folyóiratcikkek
  • Acta Polytechnica Hungarica
  • Megtekintés
  •   DSpace kezdőoldal
  • 5. Folyóiratcikkek
  • Acta Polytechnica Hungarica
  • Megtekintés
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analysis of Student’s Teaching Expectations: Based on Examples from Slovenian and Hungarian Management Courses

Thumbnail
Megtekintés/Megnyitás
Blaskovics_Nachbaugauer_Sitar_152.pdf (402.8KB)
Metaadat
Teljes megjelenítés
Link a dokumentumra való hivatkozáshoz:
http://hdl.handle.net/20.500.14044/32271
Gyűjtemény
  • Acta Polytechnica Hungarica [175]
Absztrakt
The demand for competent and enthusiastic (project) managers is increasing, and so is the need for an appropriate (project) management education. Despite this importance, the number of relevant, and up-to-date courses and trainings with adequate knowledge- sharing mechanisms is less than required. There are two significant knowledge management- related problems in developing such a course/training. First, knowledge transfer can be complicated, due to the high proportion of tacit, or tacit-like knowledge in management. The second obstacle is that the requirements of the potential students fluctuate. Moreover, the amount of research aimed at increasing the level of (project) management education, especially in the university context, is limited. This paper analyses (project) management courses from the perspective of student satisfaction and perceived usefulness. The conclusions are based on 5 (project) management courses of leading Hungarian and Slovenian Management Universities. In contrast to the literature, the research found that courses with academic teaching elements are more satisfactory than courses with role plays, while usefulness was rated higher in courses with case studies and role plays. Students thus value teaching methods focused on both explicit and tacit knowledge. The findings argue for combining content-based teaching with a strong emphasis on student-centered methods.
Cím és alcím
Analysis of Student’s Teaching Expectations: Based on Examples from Slovenian and Hungarian Management Courses
Szerző
Blaskovics, Bálint
Nachbagauer, Andreas
Sitar, Aleša Saša
Megjelenés ideje
2024
Hozzáférés szintje
Open access
ISSN, e-ISSN
1785-8860
Nyelv
en
Terjedelem
20 p.
Tárgyszó
learning approaches, management education, student’s expectations, satisfaction, usefulness
Változat
Kiadói változat
Egyéb azonosítók
DOI: 10.12700/APH.21.12.2024.12.2
A cikket/könyvrészletet tartalmazó dokumentum címe
Acta Polytechnica Hungarica
A forrás folyóirat éve
2024
A forrás folyóirat évfolyama
21. évf.
A forrás folyóirat száma
12. sz.
Műfaj
Tudományos cikk
Tudományterület
Bölcsészettudományok - neveléstudományok
Egyetem
Óbudai Egyetem

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV
 

 

Böngészés

A teljes DSpace-benKategóriák és gyűjteményekMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszóA gyűjteménybenMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszó

Személyes felhasználói fiók

BejelentkezésRegisztráció

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV