Óbudai Egyetem Digitális Archívum
    • magyar
    • English
  • magyar 
    • magyar
    • English
  • Bejelentkezés
Megtekintés 
  •   DSpace kezdőoldal
  • 5. Folyóiratcikkek
  • Acta Polytechnica Hungarica
  • Megtekintés
  •   DSpace kezdőoldal
  • 5. Folyóiratcikkek
  • Acta Polytechnica Hungarica
  • Megtekintés
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Determination of Dynamic Characteristics and Features of Operation of Pneumatic Springs of High-Speed Railway Rolling Stock, while Changing the Pressure Gauge in the Spring

Thumbnail
Megtekintés/Megnyitás
Kuzyshyn_Kovalchuk_Royko_Kravets_Sobolevksa_156.pdf (778.9KB)
Metaadat
Teljes megjelenítés
Link a dokumentumra való hivatkozáshoz:
http://hdl.handle.net/20.500.14044/32033
Gyűjtemény
  • Acta Polytechnica Hungarica [200]
Absztrakt
The object of research is the pneumatic spring of the pneumatic spring suspension system for high-speed railway rolling stock. A methodology for experimental tests and theoretical studies of a pneumatic spring has been developed to determine the characteristics of the spring, taking into account changes in the pressure gauge in the spring. Static experimental tests of the pneumatic spring were carried out in the normal mode of its operation, that is, without including the emergency spring in operation. As a result, the "force-strain" dependences are obtained, taking into account the value of the manometric pressure in the pneumatic spring. It is established that the laws of deformation of the pneumatic spring of high-speed rolling stock are influenced by the value of the manometric pressure in the spring. In the pressure change range from 0.5 to 2.0 atm. the maximum value of the applied force for spring deformation on a steel fork decreases with increasing pressure gauge. At the same time, on the deformation curves when the pressure increases by 0.5 atm. there is a zone of sharp changes in the force value with simultaneous slight deformation of the spring in the vertical plane. Further increase in the pressure gauge from 2.5 to 4.5 atm. leads to smooth operation of the spring in the "force-strain"ratio.
Cím és alcím
Determination of Dynamic Characteristics and Features of Operation of Pneumatic Springs of High-Speed Railway Rolling Stock, while Changing the Pressure Gauge in the Spring
Szerző
Kuzyshyn, Andrii
Kovalchuk, Vitalii
Royko, Yuriy
Kravets, Ivan
Sobolevska, Yuliya
Megjelenés ideje
2025
Hozzáférés szintje
Open access
ISSN, e-ISSN
1785-8860
Nyelv
en
Terjedelem
20 p.
Tárgyszó
high-speed rolling stock, pneumatic spring, rubber-cord shell, stiffness, pressure gauge, force, deformation
Változat
Kiadói változat
Egyéb azonosítók
DOI: 10.12700/APH.22.4.2025.4.11
A cikket/könyvrészletet tartalmazó dokumentum címe
Acta Polytechnica Hungarica
A forrás folyóirat éve
2025
A forrás folyóirat évfolyama
22. évf.
A forrás folyóirat száma
4. sz.
Műfaj
Tudományos cikk
Tudományterület
Műszaki tudományok - közlekedés- és járműtudományok
Egyetem
Óbudai Egyetem

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV
 

 

Böngészés

A teljes DSpace-benKategóriák és gyűjteményekMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszóA gyűjteménybenMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszó

Személyes felhasználói fiók

BejelentkezésRegisztráció

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV