Óbudai Egyetem Digitális Archívum
    • magyar
    • English
  • magyar 
    • magyar
    • English
  • Bejelentkezés
Megtekintés 
  •   DSpace kezdőoldal
  • 4. Könyvrészletek
  • Tanulmányok
  • Megtekintés
  •   DSpace kezdőoldal
  • 4. Könyvrészletek
  • Tanulmányok
  • Megtekintés
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Consumer trust as a competitive advantage in the retail sector

Thumbnail
Megtekintés/Megnyitás
TT6_Piricz_CONSUMER-TRUST.pdf (1.163MB)
Metaadat
Teljes megjelenítés
Link a dokumentumra való hivatkozáshoz:
http://hdl.handle.net/20.500.14044/30099
Gyűjtemény
  • Tanulmányok [8]
Absztrakt
The issue of consumer trust is a very popular topic in the literature, but its approach from the perspective of competitive advantage is rare. Having a competitive advantage is important because it plays a key role in the long-term success of a company and in strengthening its market position. Competitive advantage models traditionally focus on costs and brand awareness and neglect soft factors. Yet both virtual and physical stores can rely on consumer trust in them. Barney's VRIO analysis explores the relationship between VRIO and competitive advantage. The basic premise of the model is that resources that are valuable, scarce, difficult to replicate and embedded in the organisation are closely linked to a company's competitive advantage. In our study, we use qualitative methodology and VRIO analysis to show how consumer trust can help small retail firms to operate. We find that high consumer trust contributes to strengthen a business in an almost invisible way. After all, the right level of consumer trust can give any organisation a significant competitive advantage and boost its results.
Cím és alcím
Consumer trust as a competitive advantage in the retail sector
Szerző
Piricz, Noémi
Megjelenés ideje
2025
Hozzáférés szintje
Open access
Nyelv
en
Terjedelem
16 p.
Tárgyszó
consumer trust, retail, VRIO analysis
Változat
Kiadói változat
Egyéb azonosítók
DOI: 10.12700/THTO.2025.02.06
A cikket/könyvrészletet tartalmazó dokumentum címe
THINKING TOGETHER 2 The economy in practice
A forrás folyóirat éve
2025
ISBN, e-ISBN
978-963-449-381-5
Műfaj
Tudományos cikk
Tudományterület
Társadalomtudományok - multidiszciplináris társadalomtudományok
Egyetem
Óbudai Egyetem
Kar
Keleti Károly Gazdasági Kar

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV
 

 

Böngészés

A teljes DSpace-benKategóriák és gyűjteményekMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszóA gyűjteménybenMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszó

Személyes felhasználói fiók

BejelentkezésRegisztráció

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV