Óbudai Egyetem Digitális Archívum
    • magyar
    • English
  • magyar 
    • magyar
    • English
  • Bejelentkezés
Megtekintés 
  •   DSpace kezdőoldal
  • 8. Konferenciaközlemények
  • Konferenciaközlemények
  • Megtekintés
  •   DSpace kezdőoldal
  • 8. Konferenciaközlemények
  • Konferenciaközlemények
  • Megtekintés
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Social responsibility as a marketing communication tool. Slogan or change? Case study of Falco-Vulcano Energia KC Szombathely Crucial Catch campaign

Thumbnail
Megtekintés/Megnyitás
MEB2024_08.pdf (586.9KB)
Metaadat
Teljes megjelenítés
Link a dokumentumra való hivatkozáshoz:
http://hdl.handle.net/20.500.14044/25951
Gyűjtemény
  • Konferenciaközlemények [686]
Absztrakt
In our study, we examined the impact of the CSR campaign of the five-time Hungarian basketball champion Falco-Vulcano Energia KC Szombathely. It can be shown that since the 2010s, social responsibility has been a frequently used marketing communication tool of Western European sports clubs. In the 2020s, due to pandemics, wars and irresponsible corporate governance, people, potential consumers, are becoming more and more aware of CSR. At the same time, commercially based sports clubs have a very 102 important role in shaping society. Three research questions were asked to investigate the CSR activities of the basketball club in Szombathely. - What impact does it have on the marketing communication of the team? - The "campaign-themed" content shared during the campaign triggered a total of 2607 interactions. - Can it shape the awareness of the fans? - 88.3% of respondents knew what problem the campaign was highlighting - Do the fans support the CSR actions of the team? - 85% of respondents said that repeating such a campaign regularly helps to raise awareness and raise awareness of the problem.
Cím és alcím
Social responsibility as a marketing communication tool. Slogan or change? Case study of Falco-Vulcano Energia KC Szombathely Crucial Catch campaign
Szerző
Tóth, Dávid Zoltán
Farkas, Márton
Csárdi, Csenge
Dancs, Henriette
Laki, Ádám
Megjelenés ideje
2024
Hozzáférés szintje
Open access
Konferencia címe
MEB — 22nd International Conference on Management, Enterprise, Benchmarking. Proceedings I. (MEB 2024)
Konferencia ideje
2024
Nyelv
en
Terjedelem
7 p.
Változat
Kiadói változat
A cikket/könyvrészletet tartalmazó dokumentum címe
MEB — 22nd International Conference on Management, Enterprise, Benchmarking. Proceedings I. (MEB 2024)
ISBN, e-ISBN
978-963-449-361-7
Műfaj
Konferenciaközlemény
Tudományterület
Társadalomtudományok - multidiszciplináris társadalomtudományok
Egyetem
Óbudai Egyetem
Kar
Keleti Károly Gazdasági Kar

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV
 

 

Böngészés

A teljes DSpace-benKategóriák és gyűjteményekMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszóA gyűjteménybenMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszó

Személyes felhasználói fiók

BejelentkezésRegisztráció

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV