Óbudai Egyetem Digitális Archívum
    • magyar
    • English
  • magyar 
    • magyar
    • English
  • Bejelentkezés
Megtekintés 
  •   DSpace kezdőoldal
  • 8. Konferenciaközlemények
  • Konferenciaközlemények
  • Megtekintés
  •   DSpace kezdőoldal
  • 8. Konferenciaközlemények
  • Konferenciaközlemények
  • Megtekintés
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The behaviour of the albanian consumer towards genetically modified products

Thumbnail
Megtekintés/Megnyitás
MEB2024_06.pdf (586.5KB)
Metaadat
Teljes megjelenítés
Link a dokumentumra való hivatkozáshoz:
http://hdl.handle.net/20.500.14044/25949
Gyűjtemény
  • Konferenciaközlemények [686]
Absztrakt
Population growth has made food sufficiency impossible, and the lack of Food has led to the search for alternative ways of providing it. Genetically modified organisms have been seen as a solution to one of the world's biggest problems today. The study of consumer behavior is crucial for orienting the offer of different products. This aspect is also essential for products containing genetically modified organisms, foods created by organisms whose DNA has been altered using genetic engineering and molecular biology techniques. In studies done in different countries, consumers are skeptical of these products. The results of our work go along the same lines, which show that consumers do not tend to go towards GMO products and do not have enough information about them. In this study, we will try to answer our main research questions: How well do consumers know genetically modified foods, and what is their attitude towards GMOs? Are Albanians sufficiently informed about them, and what is their approach to these products?
Cím és alcím
The behaviour of the albanian consumer towards genetically modified products
Szerző
Zoto, Oltjana
Nakuçi, Silvana
Kokthi, Elena
Megjelenés ideje
2024
Hozzáférés szintje
Open access
Konferencia címe
MEB — 22nd International Conference on Management, Enterprise, Benchmarking. Proceedings I. (MEB 2024)
Konferencia ideje
2024
Nyelv
en
Terjedelem
11 p.
Tárgyszó
product, consumer behavior, genetically modified organisms
Változat
Kiadói változat
A cikket/könyvrészletet tartalmazó dokumentum címe
MEB — 22nd International Conference on Management, Enterprise, Benchmarking. Proceedings I. (MEB 2024)
A forrás folyóirat éve
2024
ISBN, e-ISBN
978-963-449-361-7
Műfaj
Konferenciaközlemény
Tudományterület
Társadalomtudományok - multidiszciplináris társadalomtudományok
Egyetem
Óbudai Egyetem
Kar
Keleti Károly Gazdasági Kar

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV
 

 

Böngészés

A teljes DSpace-benKategóriák és gyűjteményekMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszóA gyűjteménybenMegjelenés dátumaSzerzőCímTárgyszó

Személyes felhasználói fiók

BejelentkezésRegisztráció

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kapcsolat | Visszajelzés
Theme by 
Atmire NV