Humán-robot interakció speciális esete: Pepper robot az oktatásban
View/ Open
Metadata
Show full item record
URI
Collections
Abstract
A robotok folyamatos térnyerése megállít-
hatatlan folyamat. Mind az iparban, mind
egyéb területeken egyre gyakrabban talál-
kozunk velük. Így elkerülhetetlen a velük
az interakció, véleményünk alakul ki róluk,
érzelmeink keletkeznek. Igaz ez különösen
a human
oid robotok esetében. A gyártók
igyekeznek egyre szélesebb körben meg-
mutatni, terjeszteni termékeiket, így már
magyarországos is találkozhatunk huma-
noid robotokkal áruházkában, múzeumok-
ban, egészségügyi és oktatási intézmények-
ben. Ez tipikusan a Pepper típ
usú robot,
ami a kereskedelemben kapható legna-
gyobb humanoid robot. A tanulmányban az
kerül bemutatásra, hogy egy oktatási intéz-
ményben miként lehet felhasználni a tanu-
lási, programozási folyamatban a robotok
ezzel segítve a félelmek leküzdését, a biz-
tonsá
gérzet növelését The continuous advancement of robots is
an unstoppable process. We encounter
them increasingly often, both in industry
and other fields. Consequently, interaction
with them is inevitable, leading us to form
opinions and emotions about them. This is
especially true for humanoid robots. Man-
ufacturers strive to showcase and spread
their products more widely, so now we can
encounter humanoid robots in stores, mu-
seums, healthcare, and educational institu-
tions even in Hungary. A typical example
is the Pepper robot, which is the largest hu-
manoid robot available commercially. This
study demonstrates how robots can be uti-
lized in the learning and programming pro-
cess within an educational institution, help-
ing to overcome fears and increase the
sense of security.
- Title
- Humán-robot interakció speciális esete: Pepper robot az oktatásban
- xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-title-alternative
- As pecial case of human-robot interaction:pepper robot in Education
- Author
- Gugolya, László
- xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-date-issued
- 2024
- xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights-access
- Open access
- xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-identifier-issn
- 2676-9042
- xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-language
- hu
- xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-format-page
- 11 p.
- xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-subject-oszkar
- Ember - robot interakció, robot, humanoid robot, Pepper robot, oktatás, programozás oktatás
- xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-description-version
- Kiadói változat
- xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-other-containerTitle
- Biztonságtudományi Szemle
- xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-other-containerPeriodicalYear
- 2024
- xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-other-containerPeriodicalVolume
- 6. évf
- xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-other-containerPeriodicalNumber
- 2. sz.
- xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type-type
- Tudományos cikk
- xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-subject-area
- Műszaki tudományok - multidiszciplináris műszaki tudományok
- xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publisher-university
- Óbudai Egyetem
- xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publisher-faculty
- Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar