Óbudai Egyetem Digitális Archívum
    • magyar
    • English
  • English 
    • magyar
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • 5. Folyóiratcikkek
  • Biztonságtudományi Szemle
  • View Item
  •   DSpace Home
  • 5. Folyóiratcikkek
  • Biztonságtudományi Szemle
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Humán-robot interakció speciális esete: Pepper robot az oktatásban

Thumbnail
View/Open
biz_tud_sz_2024_06_02_10.pdf (585.4Kb)
Metadata
Show full item record
URI
http://hdl.handle.net/20.500.14044/25740
Collections
  • Biztonságtudományi Szemle [290]
Abstract
A robotok folyamatos térnyerése megállít- hatatlan folyamat. Mind az iparban, mind egyéb területeken egyre gyakrabban talál- kozunk velük. Így elkerülhetetlen a velük az interakció, véleményünk alakul ki róluk, érzelmeink keletkeznek. Igaz ez különösen a human oid robotok esetében. A gyártók igyekeznek egyre szélesebb körben meg- mutatni, terjeszteni termékeiket, így már magyarországos is találkozhatunk huma- noid robotokkal áruházkában, múzeumok- ban, egészségügyi és oktatási intézmények- ben. Ez tipikusan a Pepper típ usú robot, ami a kereskedelemben kapható legna- gyobb humanoid robot. A tanulmányban az kerül bemutatásra, hogy egy oktatási intéz- ményben miként lehet felhasználni a tanu- lási, programozási folyamatban a robotok ezzel segítve a félelmek leküzdését, a biz- tonsá gérzet növelését
 
The continuous advancement of robots is an unstoppable process. We encounter them increasingly often, both in industry and other fields. Consequently, interaction with them is inevitable, leading us to form opinions and emotions about them. This is especially true for humanoid robots. Man- ufacturers strive to showcase and spread their products more widely, so now we can encounter humanoid robots in stores, mu- seums, healthcare, and educational institu- tions even in Hungary. A typical example is the Pepper robot, which is the largest hu- manoid robot available commercially. This study demonstrates how robots can be uti- lized in the learning and programming pro- cess within an educational institution, help- ing to overcome fears and increase the sense of security.
 
Title
Humán-robot interakció speciális esete: Pepper robot az oktatásban
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-title-alternative
As pecial case of human-robot interaction:pepper robot in Education
Author
Gugolya, László
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-date-issued
2024
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights-access
Open access
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-identifier-issn
2676-9042
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-language
hu
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-format-page
11 p.
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-subject-oszkar
Ember - robot interakció, robot, humanoid robot, Pepper robot, oktatás, programozás oktatás
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-description-version
Kiadói változat
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-other-containerTitle
Biztonságtudományi Szemle
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-other-containerPeriodicalYear
2024
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-other-containerPeriodicalVolume
6. évf
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-other-containerPeriodicalNumber
2. sz.
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-type-type
Tudományos cikk
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-subject-area
Műszaki tudományok - multidiszciplináris műszaki tudományok
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publisher-university
Óbudai Egyetem
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-publisher-faculty
Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV